Várható volt, hogy a belső égésű motorral szerelt modelleknek már nem terem babér az Év Autója választáson és így is lett: idén csak olyan típusok jutottak az utolsó hét közé, amiből van hibrid vagy elektromos változat.
Miután megszüntették a benzin és a gázolaj hatósági árát, a taxisok szinte azonnal reagáltak, áremelést sürgettek. A tárgyalások hamar megkezdődtek: a felek még év vége előtt kétszer is leültek tárgyalni az áremeléssel kapcsolatban. Most megérkezett az első tervezet, amiben már konkrét árak is szerepelnek.
Akkor váltotta fel az izgalmat az epe mélyéről érkező haraggal telt megvetés, amikor belenéztem az értékesítő szemébe. Tudod mit láttam benne? Semmit. Szemernyi bizonytalanságot nem érdemeltem tőle. Pedig éppen egy pillanattal előtte tettem fel a kérdést: ebbe az autóba ugye beleültethetem a kislányom?
2012 óta nem kapható nálunk bolygódugattyús, vagy közkeletű nevén Wankel-motoros Mazda, de most visszatér a kínálatba. Csak nem pont úgy, mint eddig. A gyártó az új MX-30-cal hozza vissza a köztudatba.
Jó ideje sejtettük, de most hivatalosan is leleplezték: jön az ötajtós Suzuki Jimny. A bejelentés a 2023-as indiai autóshow keretében történt, ahol a Suzuki Ausztrália vezetője, Michael Pachota osztott meg további részleteket a Drive magazinnal.
Nem szokatlan dolog Magyarországon, hogy helyenként nem tökéletes az útburkolat és akadnak rajta kátyúk. Ez önmagában sem túl jó, de azért vannak ennek fokozatai. Az például egy teljesen új szint, amikor annyira rossz állapotú egy út, hogy teljes szélességében beszakad.
A kezdődő változások éve volt 2017. Akkor lett Donald Trump az Egyesült Államok 45. elnöke; a Volvo bejelentette, hogy 2019-től már minden modellükben lesz minimum elektromos hajtás is; novemberben pedig beindult az M3-as metróvonal felújítása.
Egyre több autógyártó játszik el a gondolattal, hogy villanyautóinak egyes funkcióit külön fizetőssé tegye. A Tesla 2000 dollárért kínálja a Model 3 és Model Y Long Range modellekhez az Acceleration Boost csomagot, mellyel szoftveresen javul az autó gyorsulása, hasonló szolgáltatása pedig bizonyos EQ típusokhoz a Mercedesnek is van, évi 1200 dolláros előfizetési díjért. A BMW azonban nemrég közölte, ők nem terveznek ilyesmit.
Az MG 2007-óta Kína legnagyobb autógyártója, a SAIC csoport tulajdona, azonban csak 2019-ben tért vissza Európába, majd három évvel később, 2022-ben Magyarországra. A gyártó legfontosabb célkitűzése, hogy jelenetős piaci részesedést építsen ki a következő években, melyben remélik, segítségükre lesz új modelljük, az MG HS is.