Régóta sejthető volt, hogy az Audi a Mercedes G-osztály, illetve a konkurens Land Roverek babérjaira törne, amit az ingolstadtiak főtervezője, Marc Lichte egy interjúban erősített meg. A szakember szerint a két általa csak „prémium játékos” -ként emlegetett márka mellett komoly igény kínálkozik egy hasonló képességekkel rendelkező Audira is.
A „G-Audiból” egyelőre csak az Activesphere nevű koncepcióautót láthattuk, aminek egyelőre nem éppen klasszikus G-Merci formája van, a méretei viszont kétségtelenül az évtizedek óta hatalmas sikernek örvendő terepjáróéra hajaznak. A szériaváltozat 2027-ben érkezhet, természetesen kizárólag tisztán elektromos hajtással. Az Activesphere-ről itt írtunk korábban.
A német Auto Motor und Sport hosszasan találgatta, hogy a VW-konszern vajon honnan húzhatna elő egy működőképes terepjáróplatformot. Ők arra jutottak, hogy az Audi a szintén a Volkswagen konszernhez tartozó Navistar amerikai haszonjárműveiből meríthet némi technikai hátteret, az összkerékhajtást pedig a Magna-Steyr szállíthatja.