- Magazin
- Hírek
- Insta_linkinbio
- lamborghini invencible
- lamborghini autentica
- lamborghini
- v12
- szupersportautó
- 6.5 v12
- urbaniqe
A Lamborghini ledobta a V12-es atombombákat: Invencible és Autentica
A Lamborghini legalább olyan ügyes a szénszálas karosszériák változatos legyártásában, mint a milliárdos gyűjtők legombolásában. Az Invencible és Autentica páros sem sokkal több, mint egy-egy Aventador LP 780-4 Ultimae, mégis úgy odacsap, ahogy egy szívómotoros V12-es különkiadástól azt elvárjuk.

Fantasztikus a Lamborghini 6,5 literes V12-es motorja, hiszen hiába tűnik nagyon hasonlónak a Bizzarrini-féle eredeti Lambo V12-höz, az L539-kódszámú tizenkét hengeres valójában egy modern motor, melyet 2011-ben vezettek be a most búcsúzó Aventadorral.
Tervrajzokon a csúcs-Lamborghini utódja
Ha lehet hinni a rajzoknak, az új Aventador pont olyan brutális lesz, mint vártuk. Mellé legalább 830 lóerős is.
Utolsó előtti fecskeként már készült ezzel a szívómotorral egy durva pályagép Essenza SCV12 néven, de azt a Lamborghini is érezte, hogy mielőtt jön a hibrid hajtásláncú utód, a Bugatti W16-hoz hasonlóan a 6.5-literes V12 is megérdemel egy-egy utcai különkiadást.
4,5 milliárd forint a legdrágábban eladott új autó
A Bugatti Chiron Profilée nem okozott csalódást Párizsban, a W16-os korszaknak pedig ezennel hivatalosan is vége.
Keménytetővel ez a piros Invencible, roadsterként pedig a szürke Autentica. 769 viszonylag agresszív lóerő, tűzokádó, igen rövid saválló acél kipufogórendszer, egyedi karbon karosszériával párosítva. Annak idején nagyjából ezt tudták a Venenók is, csak azok még a régebbi Aventadorból készültek, ami egy műszaki szempontból kevésbé fejlett modell, többek közt négykerék-kormányzás nélkül.

Ami az inspirációkat illeti, a hátsó szárny az ultra-könnyű Sesto Elemento egyik karakteres eleme, míg az aerodinamikai megoldásokat és formákat egyszerre mintázták a Reventón és a Veneno karosszériáról is. Összetéveszthetetlenül Lamborghini mindkettő, az egyszer biztos.
Hogy pontos legyek, az Invictible coupé kívülről Rosso Efesto sok tiszta karbonnal, Rosso Mars féknyergekkel. A beltérben sok 3D-nyomtatott hatszögletű elem, illetve a tudatosan választott árnyalatok kellemes kontrasztja, Rosso Alala és Nero Cosmus Alcantara felületekkel.
Az Auténtica roadster ezzel szemben a Grigio Titans árnyalatában pompázik Giallo Auge, tehát sárga részletekkel. Szárny helyett két stabilizáló uszonnyal támad, belül pedig minden a Giallo Taurus és Nero Ade bőrözésről, illetve a kéttónusú Nero Cosmus Grigio Octans Alcantara szövetekről szól.
Az ügyesen integrált bukókeretek mögötti V12 a 769 lóerő mellett lead még 720 Nm nyomatékot is 6750-es fordulaton, továbbra is a robotizált, hétsebességes ISR váltón át, összkerékhajtással és kormányzott hátsó tengellyel. A kései Aventadorokban ezek mind elég jól működnek, tehát a technikával sem lesz hiba.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
