Súlyosan megszenvedte az orosz autópiac az Ukrajnával szemben indított háború következményeit. A 2022-es adatok szerint 58,8 százalékkal vásároltak kevesebb autót az oroszok, mint 2021-ben, és a nagy nyugati márkák hiányában a legjobban fogyó autók márka- és típusjelzései is beszédesek.
Összesen 95 879 vadonatúj Lada Granta tulajdonos támolyog vidáman Oroszországban. A szép számot valamelyest árnyékolja, hogy még ez is 14 százalékos visszaesés az egy évvel korábbiakhoz képest. A második helyen a Niva dúdolja a szovjet eredetű orosz himnuszt, miközben 38.780 eladott darabszáma 24,3 százalékkal kevesebb, mint a megelőző évben. Harmadik helyre a GAZ Gazelle futott be 31 százalékos visszaesése ellenére.
Régi közhely, hogy a háborúknak vannak nyertesei. Az orosz autópiacon a kínai crossoverek forgalmazói azok. A legnagyobbat a Haval húzta a Jolionnal, akik 164 százalékos növkedésről számolhatnak be otthon, de a Chery főhadiszállásán is komoly party néz ki, mert 154 százalékkal tudták növelni a Tiggo 7 értékesítési számait.