A szilárdtest-akkumulátorok egyelőre kecsegtető ígéretek csupán. A jelenleg is fejlesztés alatt álló technológia, - mely folyékony helyett szilárd szeparátort és elektrolitot használ - hatalmas előrelépést hozhat a villanyautózás világában. Elméletben ezek az újfajta akkuk jóval biztonságosabbak lehetnek hagyományos társaiknál amellett, hogy nagyobb az energiasűrűségük, gyorsabban tölthetők, nem utolsó sorban pedig gyártani is jóval olcsóbban lehet őket.
A kecsegtető ígéretek miatt számos autógyártó dolgozik saját szilárdtest-akkujain, a Nissan viszont úgy érzi, jelenleg ők vezetik a mezőnyt. A japán autógyártó kutatásért és fejlesztésért felelős európai alelnöke, David Moss az Autocarnak elmondta, "egyes szilárdtest-akkumulátorokban még mindig folyékony elektrolitot használnak, ez pedig probléma, hiszen a folyadék felforr. Ez rontja a hatékonyságot és az energiaátvitelt is. Lehetséges elhagyni a folyékony elektrolitokat? Ez a kérdés, melyben mindenki előtt járunk."
Moss ezen kívül a Nissan nem épp szerény céljait is megosztotta szilárdtest-akkujaikat illetően: a normál megoldásokhoz képest megdupláznák az energiasűrűséget és háromszoroznák a töltési sebességet mindamellett, hogy az árakat a felére csökkentenék.
Az alelnök azt is hozzátette, terveik szerint 2028-ban dobják piacra első szilárdtest-akkus modelljüket, melyről sejtelmesen csak annyit árult el: mikor elkötelezed magad valami olyasmi mellett, mint a szilárdtest-akkumulátor, alapjaiban kell megváltoztatnod az autó működési mechanizmusát és architektúráját.