Elektromos homlokrakodóval támad a Volvo - csak legyen elég konnektor a bányában!
Az elektromos átállás nemcsak az autókat érinti, a Volvo szerint ideje új módon viszonyulni ezekhez a járművekhez. A cég meg is kezdte a munkát.
Az autógyártók egyre nagyobb tempóban alakítják át üzemeiket elektromos autók gyártására, és már léteznek elektromos meghajtású kisebb-nagyobb teherautók is, a munkagépeket szintén eléri a dolog az Automotive News összeállítása szerint.
Az építkezéseken használatos munkagépek túlnyomó többségébe ma is dízelmotorokat építenek. Ráadásul ezeket a járműveket jóval tovább használják, mint például az átlagos autókat, így átállításuk elektromos meghajtásra még sürgetőbbnek tűnik. Ez adhatta az ötletet ahhoz, hogy használatban lévő munkagépeket átalakítsanak elektromos járművé.
A Volvo Construction Equipment (Volvo CE) járműgyártó vállalat nem csupán mérlegeli a lehetőséget, hanem elindította retrofit programját. Ebben az L120H 20 tonnás rakodógépek meghajtását cserélik le az amerikai Parker Hannifin technológiai vállalattal együttműködve. A programban a rakodók dízelmotorját 240 kWh-s teljesítményű akkumulátorcsomaggal helyettesítik. A jókora pakk a régi motor helyére kerül. Teljesítménye nagyjából kétszerese az elektromos szedánokba épített akkumulátoroknak.
Az elektromos meghajtásúvá alakított rakodó öt órán át képes végezni nehéz munkáját egy feltöltéssel, majd nagyjából két órán át tart akkumulátorai újratöltése. A fejlesztők úgy vélik, hogy ez minimális állásidőt jelent.
A Volvo CE azt tervezi, hogy európai partnereinek már 2023-tól felkínálja az L120H rakodók elektromossá alakítását. Eközben dolgoznak az eleve elektromos meghajtással ellátott EC230 23 tonnás exkavátoron. A Volvo CE azt tervezi, hogy 2040-től minden járművének nulla lesz a szén-dioxid-kibocsátása.
A vállalat további fejlesztés alatt álló újdonsága a Volvo HX04 nyergesvontató, amelybe üzemanyagcellás meghajtást építenek. Ezt a járművet 2022-ben kezdték el tesztelni. Mindössze 12 kilogramm hidrogén betöltésével, ami nyolc percbe telik, négy órán át működhet a nyergesvontató. A projekt részeként a Shell korszerű hidrogéntöltő állomást létesített a Volvo CE tesztpályáján a svédországi Braasban.