Bár a belső égésű motoros autók 2035-ös betiltása miatt manapság minden a villanyautókról szól, a gyártók a hidrogéntechnológiát sem engedik el. A BMW egyik vezető mérnöke, Jürgen Guldner például nemrég elárulta: jelenleg is dolgoznak első, bárki számára elérhető üzemanyagcellás modelljükön, mely "az évtized második felében érkezhet".
Szerinte a hidrogénautók terjedését jelenleg a kevés töltőállomás akadályozza. Ebben nagy változást hozhat, ha megszavazzák az Európai Unió alternatív üzemanyag-infrastruktúráról szóló irányelveit, melynek keretében minden főútvonalra 150 kilométerenként - elsősorban teherautóknak szánt - hidrogénes töltőállomást kellene telepíteni. Éppen ezért az üzemanyagcellás autók elterjedése csupán idő kérdése.
Ennek ellenére Guldner szerint is az elektromos autók uralják majd a jövő útjait, bár a hidrogénes modellek "szignifikáns kisebbséget" jelenthetnek. A mérnök azt is hozzátette: a hidrogénhajtás elsősorban azért drága, mert egyelőre csak kevés ilyen autó készül. Amint a számok felfutnak, az árak is csökkenni fognak.
A BMW jövőbeli hidrogéncellás modelljéről szinte semmit sem tudni, de Guldner elárulta: egy olyan hidrogéntartályon dolgoznak, mely beépíthető a villanyautók akkumulátorának helyére. Így ugyanarra a platformra tudnának hidrogéncellás és akkumulátoros autókat is gyártani.
Forrás: autocar.co.uk