Az elektromos autók terjedésének továbbra is elsősorban az áruk szab határt. Jelentős, több millió forintos árrés húzódik még a hibrid és a hatótávnövelős elektromos modellek között is. A Nissan Qashqai lágy hibrid változata például azonos felszereltség mellett 2,75 millió forinttal olcsóbb, mint az e-Power variáns.
A japán gyártó azonban arra készül, hogy 2026-ig lényegében megszüntesse az árkülönbséget, ehhez pedig új gyártástechnológiát dolgoztak ki. Ennek lényege, hogy az elektromos és hatótávnövelős modellek hajtáslánca azonos moduláris felépítést kap, számos közös alkatrésszel. Így a Nissan képes mindkét rendszert egyetlen gyártósoron készíteni, mely 30 százalékkal csökkenti az e-Power modellek gyártási költségeit. Mindezek mellett kisebb, könnyebb és halkabb hajtásláncok születhetnek, melyekben kevesebb a ritka földfém.
Arról, hogy az új megközelítés az elektromos autók árain is tükröződni fog-e, nem esett szó. A gyártó azonban már korábban kiemelte: egyik legfőbb céljuk, hogy elérhetőbbé tegyék a villanyautókat.
Forrás: Autocar