A villanyautók magas előállítási költségei miatt bevett autóipari trend, hogy a gyártók a prémium kategóriába pozicionálják elektromos modelljeiket. Különösen igaz ez az olyan eddig is prémium termékeket kínáló márkák esetében, mint a BMW vagy a Mercedes, melyek hajmeresztő árcímkét ragasztanak elektromos modelljeikre. A Citroën azonban nemrég felismerte, hogy ez fenntarthatatlan.
A francia márka ezért több "agresszív árazású" elektromos autóval tervez a jövőre nézve, melyektől nagyon sokat várnak. "Szerintem ez egy nagyon nagy előny lesz a Citroën számára más gyártókkal szemben. Ahogy a prémium márkák még prémiumabbá válnak, lesznek emberek, akiknek egyszerűen nincs ennyi pénzük egy autóra. " - mondta Pierre Leclercq, a Citroën dizájnfőnöke, aki elejtett néhány részletet a készülő olcsó elektromos autóik kapcsán is. "Remek termékeink érkeznek hamarosan, amik szerintem nagyon ütősek a dizájn terén. [...] Izgatottak vagyunk, hogy az utakra ereszthetjük őket. Az árazás nagyon agresszív lesz. Szóval úgy gondolom, nagy szerep vár ránk az autóipar következő éveiben."
A gyártó emlegetett modelljei feltehetően a CMP platformra épülnek majd, és ugyan azt az 51 kilowattórás akkumulátort és 130 lóerős elektromotort kaphatják meg, mint a Peugeot e-208, vagy a Citroën ë-C4 X. Az alacsony ár érdekében a gyártó - az Oli koncepcióban látottaknak megfelelően - dobhatja a mára általános infotainment rendszereket egy másik megoldásra, mely a sofőr telefonját venné alapul. "Egész nap nálad van a telefonod. Szóval minél közelebb hozzuk az autóban azt, ami a telefonodon van, annál jobb." - mondta ezzel kapcsolatban Leclercq.
Ami az árcímkét illeti, a nagyjából 25 ezer font (11,4 millió forint) tűnik reálisnak, hiszen a nemrég belengetett olcsó villanyautók is nagyjából ennyibe fognak kerülni.
Forrás: autocar.co.uk