A BYD meghatározó szerepet tölt be Kína villanyautó és konnektoros hibrid piacán, sőt, következő célkitűzésük Európa meghódítása. Már régóta azt rebesgetik, hogy gyártó relatíve olcsó, de műszakilag és biztonság tekintetében is kiforrott, korrekt modelljei alaposan feladhatják a leckét a konkurens márkáknak. Az eladási számokat látva van is mitől tartani.
A BYD bevételei ugyanis 2022-ben a 16,6 milliárd jüant (847 milliárd forint) is elérték, mely 446 százalékos növekedést jelent 2021-hez képest. Eladások tekintetében tavaly 1,86 millió elektromos és plug-in hibrid BYD fogyott, több, mint az ezt megelőző négy évben összesen. Ezzel a teljesítménnyel a kínai gyártó autói jobban fogytak mint a Teslák, melyekből tavaly 1,31 millió talált gazdára. Az igazsághoz persze hozzátartozik, hogy a BYD eladásainak csak felét adják a tisztán elektromos modellek.
Mindeközben a gyártó folytatja globális terjeszkedését is: a következő szakaszban Norvégiát, Dániát, az Egyesült Királyságot, Thaiföldet és Ausztráliát veszik célba.
Forrás: autoblog.com