A McLaren F1 már a múlt, a T.50 Gordon Murray szerint is jobb lett

2023.04.04. 06:10

Négy éve tart a T.50 program a Gordon Murray Automotive bázisán, márciustól pedig már a vásárlóknak készülnek a V12-es szupersportautók, hiszen az összes fejlesztési és validálási prototípus után a főnök is jóváhagyta a terméket. Márpedig ahol Gordon Murray írja alá a papírokat, ott az elvárásokat sem olyan könnyű megugrani.

GMAT.50sign-off

Ugyanazokon az utakon próbálta ki Gordon Murray az előszériás GMA T.50-et, ahol annak idején a McLaren F1-et, a tandem elrendezésű kétüléses Light Car Company Rocket-et, vagy éppen a saját módosított veterán flottáját is tökéletesre hangolta.

Murray annak idején bő tíz éven át vezette a harmadik F1 prototípust, McLaren F1 XP3-at, mielőtt a biztosítási összeg túl magassá vált volna az érdemi használathoz. A T.50-esekből is az övé lesz az egyik, kedvenc útjai pedig Skóciába vezetnek majd, hiszen ott is van egy bázisa, valamint egy Renault Kangoo 4x4-e, ha azóta nem adta el.

Nem meglepő módon a négyliteres Cosworth V12-re a legbüszkébb, hiszen amellett, hogy a szívómotor 12,100-at forog tiltásig, még nagyon nyomatékos is már 2500-tól felfelé.

A prototípusokon túl összesen 100 készül a T.50-ből, de aztán jön a T.33 és a T.50s Niki Lauda is, mielőtt a GMA előállna első elektromos autójával is. Addig is itt a kulcsfontosságú próbavezetés a korrekt számú gázfröccsel.

Gordon Murray szerint a T.50 tökéletesen használható utcai autó, csak éppen ha kicsit jobban nyomod a gázpedált, nem árt, ha fókuszálsz is mellé. Fontos észben tartani, hogy a 4.0 GMA-Cosworth V12 alapjáratról csupán háromtized alatt forogja le a 12,100-as fordulattartományát.