A Ford is erősen kezdte a 2023-as évet a hazai piacán, az Egyesült Államokban, ami arra utal, hogy múlóban vannak azok a betegségek, amelyek az elmúlt években emésztették az autógyártókat. Az árcsökkenésre utaló jelek azonban hiányoznak.
A Ford tíz százalékkal növelte eladásait az amerikai piacon 2023 első negyedévében 2022 első három hónapjához képest – jelentette a CNBC. A típusok közül az F-Series kisteherautók és a Bronco SUV-k haladtak a növekedés élén. Az autógyártó hajszál híján 476 ezer autót adott január és március között.
A vállalat nevét viselő márka 10,7 százalékkal növelte eladásait, miközben a luxusautókat kínáló Lincoln értékesítése 1,1 százalékkal zsugorodott. A kisteherautók értékesítése közel ötödével ugrott meg, a személyautóké több mint öt százalékkal bővült, miközben az SUV-ké csak 1 százalékkal emelkedett. A Ford 41 százalékkal adott el több elektromos autót, mint egy évvel ezelőtt. A növekedés ellenére kevesebb mint 11 ezer villanyautót értékesítettek, ami 2,3 százaléka a negyedéves mennyiségnek. Az F-150 Lightning elektromos kisteherautóból 4291 talált gazdára annak ellenére, hogy a gyártást hátráltatta az egyik autó kigyulladása. Az autógyártó továbbra is azt tervezi, hogy növeli ennek a modelljének gyártását michigani üzemében. Idén 150 ezer darabot akarnak előállítani belőle.
A hagyományos F-Series kisteherautókból több mint 170 ezer darab fogyott január és március között, ami 21 százalékkal több az elmúlt év azonos időszakának eladásainál. A Bronco SUV-ből 38 százalékkal, az Explorer SUV-ből 36 százalékkal adtak el többet.
Elemzők szerint a Ford és a 18 százalékos növekedésről beszámoló General Motors erős évkezdése világos jele annak, hogy eltűnőben vannak az elmúlt évek gondjai, az alkatrészhiány és a beszállítói láncok szakadozása. A termelés növekedése lassan a koronavírus-járvány előtti árukészletek kialakulásához vezetnek. Így megjelentek az értékesítést támogató kedvezmények is. Általános árcsökkenés azonban egyelőre ennek ellenére nem látszik.
Chris Frey, az amerikai Cox Automotive tanácsadó cég szakértője pár hete erről azt mondta: az autóárak csökkenéséhez arra lenne szükség, hogy az autógyárak fokozzák a termelésüket. A várakozások szerint lesz is növekedés ezen a téren, de a cégek el akarják kerülni azt a túltermelést, ami korábban jellemezte az iparágukat. Szerinte az autógyártók „megérezték az arany szagát”. A kínálat féken tartásával szépen növelhetik a profitjukat.