A Toyota sokak szerint jelentős lemaradásban van a többi gyártóhoz képest, már ami az elektromos átállást illeti. A vállalat nemrég lecserélte vezérigazgatóját, aki hitet tett az akkumulátoros elektromos autózás mellett. A vállalat technológiai igazgatója, Hiroki Nakajima szerint azonban lehet valós alternatívát kínálni azoknak is, akiknek ugyan ritkábban, de szükségük lenne nagyobb hatótávra, de a mindennapokban megelégednének az elektromos üzemmel is.
A Nakajima egy pénteki sajtótájékoztatón elmondta, hogy a jövőben a cégcsoport tervei között szerepel egy olyan belső égésű motorral is felszerelt elektromos jármű bemutatása, amely 124 mérföld, azaz kicsivel több, mint 198 kilométer megtételére anélkül, hogy egy csepp üzemanyagot is elfogyasztana. A Toyota elképzelése szerint a meg nem nevezett jármű így praktikusan elektromos lenne, ám nem lenne elveszve akkor sem, ha olyan helyre kell vele utazni, ahol nincs megfelelő töltőinfrastruktúra. Az elrendezés kritikusai szerint felesleges pazarlás két hajtásláncot is beépíteni az autóba, hiszen az egyik mindig csak holt súlyt jelent majd.
A sajtótájékoztatón a Toyota a hidrogén felhasználására vonatkozó terveit is megosztotta. A vállalat a továbbiakban nem szeretne különös hangsúlyt fektetni az üzemanyagcellás személyautókra, viszont nagy erőbedobással foglalkoznak majd a közepes és nehéz tehergépjárművekben használható hidrogénes hajtásláncok fejlesztésével.