Az elmúlt időszakban nagy felzúdulást keltett mind az autóipar, mind az Európai Unió köreiben, hogy Németország hat másik európai országgal – köztünk hazánkkal – karöltve kivételt követelt a belső égésű motoros autók forgalmazásának 2035-ös betiltása alól. Céljuk, hogy az autók egy speciális, többnyire karbonsemleges, e-fuel üzemanyaggal működő csoportja 2035 után is árusítható legyen Európában.
Bár úgy tűnik, az Európai Unió hajlik az egyezségre, több gond is felmerül az e-fuel üzemanyagokkal kapcsolatban, melyek megkérdőjelezik a megoldás létjogosultságát. A még csak tervek szintjén létező gyárakat is figyelembe véve a világban rendkívül kevés e-fuel készül a közeljövőben, de komoly akadály a karbonsemleges üzemanyagok alacsony hatékonyságú, energiapazarló gyártási metódusa is.
Mindezek ellenére az európai autógyártók közül a Porsche kifejezetten kiáll a megoldás mellett: már saját ilyen üzemet is alapítottak Dél-Amerikában. Történetesen azonban pont a német sportautógyár többségi tulajdonosa, a Volkswagen bírálta legutóbb a karbonsemleges üzemanyagokat. „[Az e-fuel üzemanyagoknak] van helye a jelenlegi flottákban, de nem fogják leváltani a villanyautókat. Ez teljes nonszensz. Elég megnézni az e-fuel gyártás fizikáját. Már most sincs elég energiánk, miért pazarolnánk el e-fuelre?" – tette fel a kérdést a Volkswagen vezér Thomas Schäfer, aki szerint a karbonsemleges üzemanyagok csak felesleges zavart keltenek az elektromos átállás folyamatában.
A vezérigazgató hozzátette: a Volkswagen csupán azért gyárt még belső égésű motoros autókat, hogy legyen pénz a teljes villanyosítás finanszírozására.
Forrás: autoblog.com