122 centis kijelző és óriási arc: itt az új Lexus egyterű

2023.04.19. 06:08

A Sanghaji Autószalonon mutatkozott be a Lexus LM – vagyis Luxury Mover –, a márka új egyterűje. Ez az LM már a második generációs modell, és ahogy az elődje is, ez is egyértelműen a luxusról és a fényűzésről szól, amit a külseje és a belseje is nyomatékosan aláhúz. A modell alapjait a Toyota Alphard adja, ami jelenleg a harmadik generációnál tart és 2002 óta van a piacon.

A klasszikus, az oldalain relatíve egyenes hasábformát a dizájnerek hosszan hullámzó, majd élekben végződő felületekkel igyekeztek lágyabbá tenni, amit tulajdonképpen egészen ügyesen megoldottak. Az íves felületektől kevésbé tűnik nehézkesnek az összkép. Különösen jól néz ki, ahogy a hátsó lámpákat belefolyatták a formába.

Az autó elején azonban némileg megszaladt a Wacom-toll, ugyanis a trapéz alakú díszrács hatalmas lett, ami az európai szemnek minimum furcsa. Az LM orrát úgy rajzolták meg, hogy illeszkedjen a Lexus mostani formanyelvébe, ami elég szokatlanul mutat rajta. Azt azonban nem vehetjük el tőle, hogy feltűnő és hatásos darab, így elképzelhető, hogy pont ez hozza majd el a sikert.

Az egyterűek lényege azonban nem a külső, hanem a beltér, ami az 5,13 méteres hossz és a 3 méteres tengelytáv ismeretében hatalmasnak ígérkezik. Hogy mennyire komolyan vették a kényelmet, mi sem mutatja jobban, hogy elérhető lesz belőle egy négyszemélyes változat is, ahol minden a hátul ülők komfortjáról szól.

Elérhető lesz például egy gigantikus, 48 colos – körülbelül 122 centis – kijelző, hűtőszekrény, sőt, olyan klíma is, ami az utasok testhőmérsékletét is monitorozza. Illetve van két hatalmas fotel, amik már a képek alapján is kényelmesnek ígérkeznek. A csúcsváltozaton kívül elérhető lesz hat- és hétszemélyes kivitel is.

Egyelőre egyféle hibrid hajtáslánc adatait közölte a Lexus: az LM 350h a már jól ismert, 2,5 literes benzinmotort kapja, ezt egészíti ki az elektromos rendszer. A csak összkerekesként elérhető LM 350h rendszerteljesítménye 250 lóerő, a csúcsnyomatéka pedig 239 Nm lesz. Ugyanakkor a képeken az LM 500h típusjelzés olvasható, ami vélhetően egy olyan hibrid változatot takar, amibe egy 2,4 literes, turbós benzinest szerelnek majd.

A hajtásláncok közül pillanatnyilag hiányzik az elektromos változat, azt azonban érdemes figyelembe venni, hogy a Lexus még nem véglegesítette a palettát, így ez a jövőben még változhat.

Annak ellenére, hogy egyértelműen az ázsiai ízlésvilágot célozza az LM, a modell Európában is kapható lesz. A világ 60 országában szeretnék forgalmazni az újdonságot, első körben pedig Japán és az európai országok kapnak majd belőle. Ugyanakkor egyelőre úgy tűnik, hogy Amerikában egyáltalán nem fogják forgalmazni. Az első példányok szállítása 2024-ben várható.

Forrás: Lexus