Nemrég mutatkozott be a kínai BYD eddigi legkisebb elektromos autója, a Seagull. A nagyjából Fiat Panda méretű négyszemélyes apróság korrekt teljesítményt és hatótávot ígér, döbbenetesen alacsony áron.
A Seagull több testvérmodelljéhez hasonlóan a BYD harmadik generációs elektromos platformjára épül, és kétféle választható akkupakkal és motorral érkezik. A legolcsóbb verzió 74 lóerővel és egy 30 kilowattórás akkupakknak hála 305 kilométeres hatótávval bír, míg az erősebb kiadás 100 lóerőt és 38 kilowattórás akkut rejt magában, és 405 kilométert képes megtenni egyetlen töltéssel.
Bár ezek a számok nem kiemelkedőek, a Seagullnak mégis van egy rettentően erős ütőkártyája: az ára. A 74 lóerővel és 30 kilowattórás akkupakkal szerelt verzió Kínában – átszámolva – mindössze 3,2 millió forintba kerül. Ez valószínűleg nagyrészt annak köszönhető, hogy a Seagull lesz a BYD első modellje, mely só (nátrium-ion) alapú akkumulátort használ. Az ezzel a technológiával készült akkukat jelentősen olcsóbb gyártani, miközben kevésbé érzékenyek a hidegre, igaz, cserébe némileg lassabban tölthetőek és kisebb az energiasűrűségük.
Bár a Seagull kezdetben csak a kínai piacon lesz elérhető, a BYD erőteljes európai terjeszkedését látva nem lenne meglepő, ha idővel hozzánk is megérkezne.
Forrás: autocar.co.uk