Megszokhattuk már, hogy a generációközi ráncfelvarrások ritkán hoznak nagy újdonságokat. Pár kisebb módosítása itt, néhány változtatás ott, plusz három rendelhető szín – a gyártók sokszor elintézik ennyivel. Ehhez képest a Porsche igazán kitett magáért a Cayenne kapcsán: az SUV kisebb külső változtatások mellett belül teljesen megújult, ráadásul minden változat erősebb lett.
Egyből szembetűnik, hogy az első, immár LED Matrix fényszórók sokkal dobozszerűbb, szögletesebb formát kaptak, míg a hátsó lámpák a 911-es csíkszerű megoldására hajaznak. Némileg változott a hűtőmaszk is: a két függőleges elem mintha kicsit vastagodott volna, mindemellett pedig a motorháztetőt is érték kisebb finomítások.
A belső már sokkal jelentősebb átalakuláson ment keresztül. A műszerfal teljesen megújult: a kormány mögött már egy 12,6 colos hajlított képernyőt találunk, a középső kijelző pedig alacsonyabb, de sokkal szélesebb lett, és támogatja hangparancsokat is, sőt, álló helyzetben akár videót is nézhetünk rajta. Opcionálisan választható egy utasoldali képernyő is, melyen keresztül állatható a navigáció és a rádió, de akár filmezhetünk is vele menet közben. Azért, hogy ez ne zavarja a sofőrt, a képernyő egy speciális szűrőt is kapott, ami korlátozza a betekintési szöget.
A belső és külső változtatásokon kívül a Cayenne több erőt is kapott. Az alap, V6-os kiadás teljesítménye 335-ről 348 lóerőre, az E-Hybridé pedig egy nagyobb, 25,9 kilowattórás akkupakk mellett 455-ről 463 lóerőre nőtt. A Cayenne S megkapta a csúcsmodell V8-as motorját, amely itt 468 lóerőt termel, míg az említett Coupe Turbo GT variáns ugyanebből 650 lóerőt hoz ki, ez 19 lóerős javulást jelent. Ezzel a legdurvább Cayenne 3,1 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig 304 km/h.
Mindezek mellett mostantól alapfelszereltség lesz a Porsche aktív felfüggesztése (Porsche Active Suspension Management), amely a gyártó szerint biztosabb úttartást és jobb vezetési élményt tesz lehetővé.
Forrás: motor1.com