Egy új Opel Corsa áráért cserélnek gyertyákat a Bugatti Veyronban

2023.04.26. 13:55

Az ember néha hajlamos megfeledkezni arról, hogy az álomautóknak nem csak az ára, de a karbantartása és javíttatása is igen húzós lehet. Nemrég például egy viszonylag korosnak számító, 24 ezer kilométert futott Bugatti Veyron gördült be egy szerviz ajtaján egyszerű problémával, ám a javítás így is egy vadiúj Opel Corsa árába került.

8ptg1585zhta1

A Veyron új tulajdonosa úgy érezte, az autó 225 km/h fölött mintha veszítene az erejéből. A szerviz munkatársai gyújtásproblémára gyanakodtak, és a gyertyák, valamint a gyújtótekercsek cseréje mellett döntöttek. Ez hétköznapi autóban egy viszonylag olcsó és egyszerű művelet, ám egy Veyron esetében akár 40-50 munkaórát is igénybe vehet.

A probléma egyrészt az, hogy le kell bontani az autó fél hátulját, valamint a motor tetejét is, ráadásul az alkatrészeket is horror áron adják. Egyetlen gyári gyertya közel 58 ezer forintba kerül, míg a gyújtótekercsek darabját 248 ezer forintért adja a Bugatti. Az sem segít a helyzeten, hogy mindkettőből 16 darabra van szükség, és körülbelül egy hónapba telik, mire a megrendelt alkatrészeket kiszállítják.

Bugatti Veyron spark plug and ignition coil replacement
by u/Fixitsteven in Justrolledintotheshop

Szerencsére a gyertyákat más Volkswagen konszernes autókban is használják, így azokat eltérő forrásból akár 6 ezer forintért is meg lehet szerezni, ám a gyújtótekercseknél ez a kiskapu sincs.

Mindennel együtt a javítás körülbelül 20 ezer dollárba, azaz 6,8 millió forintba került a Veyron új tulajdonosának úgy, hogy egy magánszerviz szolgáltatásait vette igénybe. Elmondása szerint ugyanezért a Bugattinál nagyjából 28 ezer dollárt (9,5 millió forint) kértek volna el, hiszen a gyártó műhelyében 440 dolláros (150 ezer forint) óradíjért dolgoznak.