Manapság sokan félnek attól, hogy kisköbcentis turbómotorokból hoznak ki embertelen durva teljesítményt a gyártók. Az aggodalmat egyértelműen az okozza, hogy a felhasználók egyszerűen nehezen hisznek abban, hogy egy ilyen, túlfeszítettnek tűnő motor hosszútávon is tartós lehet.
Ugyanakkor azt azért érdemes látni, hogy már a kilencvenes években is voltak bőven 100 lóerős literteljesítmény felett is igen tartósan üzemelő turbómotorok. A maiak közül a legdurvább az új Mercedes C63 AMG, amiben a 2 literes benzines 476 lóerőt tud, ami literenként 238 lovat jelent.
Ehhez képest a GR Yaris szinte nem is olyan nagy szám, hiszen az abba szerelt 1,6 literes, háromhengeres turbómotor 261 lóerőt tud. A 163 lóerős literteljesítmény azért utcai autóban semmiképp nem rossz, de ahogy általában mindent, ezt is lehet még fokozni.
Egy ausztrál cég, a Powertune Australia mutatta meg, hogy mekkora potenciál van a kicsi Toyota kicsi motorjában. A gyári teljesítmény közel tripláját préselték ki belőle: a háromhengeres már nem kevesebb, mint 741 lóerő terhe alatt nyög. A 463 lóerős literteljesítmény szinte felfoghatatlannak tűnik, és itt már valóban jogosan merül fel a kérdés, hogy vajon meddig bírja majd a motor.
A bitang Yaris a főleg hangtechnikában utazó Rode-nak készülhetett, hiszen a cég matricái borítják az egész autót. Bár kíváncsiak lettünk volna az izgalmas részletekre, a Powertune Australia sajnos nem közölt részleteket arról, hogy hogyan hoztak ekkora teljesítményt a GR Yaris-ból. Nem hiszem, hogy nagyon mellélövünk azzal a tippel, hogy a motorterének elég jelentős részét valószínűleg egy kamionnyi turbó foglalja el.
Forrás: Powertune Australia