Jaj de cuki, őrült aranyos, kell hát az új Topolino
Tudtuk, hogy a Stellantis márkák közül a Citroën után az Opel és a Fiat is kihasználja majd, hogy egy mobilvécé előállítási költségeivel lépést tartva is lehet autót gyártani. Mopedautót, a fiatalok és a városi harcosok kedvenc négykerekű elektromos kiegészítőjét. Vagyis immár az Ami és a Rocks-e mellett a Topolinót, Fiat emblémával.
Az olasz verzió talán nem teljesen váratlanul szebb lett, mint a monacói szerpentineken kissé instabilnak bizonyuló francia, vagy éppen a sokak által már el is feledett német kiadás. Persze mind Marokkóban készül. Ráadásul ha valaki teljesen nyitott Citroën Ami-re vágyott, eddig le kell vadásznia a limitált kiadású Buggy verziót. Ám most végre itt a Fiat Topolino.
Egyetlen képet kaptunk róla. Ellenben az eredeti Fiat Topolinóról van több is. A prototípusról, majd a sorozatgyártottról is, mely persze hivatalosan a Fiat 500 Topolino. 569 köbcenti, 13 vagy 16 lóerő, a háború miatt 19 éves gyártási ciklussal.
A típus Európában megváltoztatta a közlekedést, bő két évtizeddel a Mini előtt. Sőt, a Fiat 500 is csak 1957-ben jött ki, pont a Topolino utódjaként.
Az új talán nem fut majd ekkora karriert, ám hogy jogosítvány nélkül is vezethetik majd bizonyos országokban a fiatalok, elég nagy piaci előny. Itthon az ilyen elektromos járművek mezőnyében játszik a kínai-olasz Yoyo is, miközben az Ami egyelőre nem kapható.