A kínaiak tudnak valamit: villany kombit Európának
A NIO bemutatta első villany-kombiját, amit az ET5-ből faragtak ki. Az új modell Kínában már előrendelhető, de az idei év negyedik negyedévében már Európában is értékesítik.
A NIO eredetileg 2021 végén mutatta be az ET5-öt, ami a Tesla Model 3 és a Xpeng P7 vetélytársának szánták. Idén júniusban pedig hivatalosan bemutatták a Touring verzióját, amit a „világ első prémium kategóriás okos villany-túraautójának” neveznek (szegény Taycan Cross Turismoról megfeledkezhettek).
Az autó paraméterei megegyeznek a szedánéval: csaknem 4,8 méter hosszú, 1,96 méter széles és egy milliméter híján másfél méter magas. Az autó súlyelosztása is 50:50 maradt. Viszont a kialakítása miatt sokkal nagyobb a fejtér hátul, mint a szedánnak, de a csomagtartója változott igazán sokat: Míg a szedán csomagtere 385 literes, addig a toureré 450, de a 40:20:40 arányban oszott, dönthető hátsóülésekkel akár 1300 literre is bővíthető. Tetejére gyárilag fel lehet szerelni tetőcsomagtartót, ami maximum 75 kilót bír.
Az elől 286, hátul 204 lóerős villanymotorjával és összkerékmeghajtásával a 0-100-as sprintet 4 másodperc alatt lépi meg. 100-ról pedig 33,9 méter alatt tud megállni teljesen. Végsebessége 200 km/órára van korlátozva.
Kétféle akkuval lehet választani az autót,: egy 75 kWh, vagy 100 kWh-ssal. Az utóbbi hatótávja 560 kilométer, amely akár 130 kW-os töltési teljesítményre is képes.
Az autó összesen kilenc vezetői móddal jön: Eco, Comfort, Sport, Sport+, Snow, Sand, Wet és Trailer. Az utolsó móddal egyébként az ET5 Touring akár 1,4 tonnát is tud vontatni. Ha már választási lehetőség: tíz szín közül lehet válogatni az autóhoz, amelyek között a megszokott árnyalatoktól kezdve sárga, zöld, piros és kék színek is vannak. A lehetőségek tárháza a beltérben folytatódik, ugyanis hat szín közül választhatunk.
Az ET5 Touring Kínában már előrendelhető, Európában viszont erre még az idei év utolsó negyedévéig várni kell. Cserébe tudjuk, hogy a 75 kWh-s alapmodellért 59 500 eurót, vagyis 22,3 millió forintot kérnek, míg a 100 kWh-ért 68 500, vagyis 25,7 millió forintot.
Nio-t Magyarországon még nem lehet vásárolni, és az ET5 Touringról sem részletezték, hogy mely országokban fogják értékesíteni. A közelmúltban viszont járt a szerkesztőségünknél az ET5 nagy testvére, az ET7, amiről Karotta egy tesztet is készített: