Újabb fontos skalpot gyűjtött be a Tesla

2023.07.04. 06:07

Egymás után adják meg magukat a Tesla töltőhálózatának versenytársai, belátva, hogy a villanyautó-gyártó csatlakozója tűnik a legjobb megoldásnak, legalábbis az amerikai piacon.

Az Egyesült Államok második legnagyobb gyorstöltő-hálózatával rendelkező vállalat, az Electrify America bevezeti töltőpontjain a Tesla konnektorait – írta meg a Yahoo Finance.

supercharger

Ezzel 800-zal bővül azoknak a gyorstöltőknek a száma, amelyeken a Tesla technológiáját alkalmazzák. A változtatás a már meglévő és az újonnan telepítendő áramkutakon is megjelenik. Ezt a céget a Volkswagen leányvállalataként alapították a német autógyártó dízelbotránya után kötött megállapodások részeként. Az üzlet jelentőségét mutatja, hogy csak a Teslának van több gyors akkumulátortöltője, mint az Elecrtify Americának az Egyesült Államokban.

Örömmel támogatjuk az iparági szabványok létrejöttét, amelyek biztosítják, hogy az elektromos járművek többféle töltési lehetőség közül választhassanak akadálytalanul 

– mondta Robert Barrosa, az Electrify America vezérigazgatója vélhetően kényszeredett mosollyal az arcán.

Marad a másik

A cég közben azért megtartja a másik, Combined Charging System (CCS)  néven futó csatlakozási lehetőséget is a töltőpontjain. Még szerencse, miután az Egyesült Államokban a rengeteg elektromos autó ezt használja.

Eddig a Ford, a GM, a Rivian és a Volvo jelentette be, hogy csatlakozik a Tesla nagy Supercharger hálózatához. A Stellantis és a Hyundai mérlegeli ennek lehetőségét. A Ford és a GM állítása szerint nem fizetnek ezért a Teslának, ám azzal, hogy az autóik forgalmat fognak csinálni a hálózatán, növelik a bevételeket hozzájárulva a hálózatbővítés költségeinek megtérüléséhez. Korábban a főként lassú töltőket üzemeltető ChargePoint és mások, köztük a Blink Charging jelentette be, hogy átveszi a Tesla konnektorait. A SAE mérnöki szakmai szervezet, amely a CCS konnektort tervezte, szintén jelezte, hogy támogatja a Tesla megoldását.

Az autógyártók egy része azért sorakozott fel a Tesla mellé, mert versenytársuk rendelkezik a legtöbb gyorstöltővel az amerikai piacon. Ezek ráadásul jó helyeken, a belvárosokban és az autóutak mellett vannak. Ezzel a lépésükkel ugyanakkor de facto szabvánnyá teszik az akkumulátortöltők világában a Tesla technológiáját.

Az amerikai energiaügyi minisztérium adatai szerint egyébként az országban összesen 54 ezer nyilvános töltőállomás van, a töltési pontok száma pedig 136 ezer. Ezek többsége lassú töltő, ám gyorstöltő-hálózat tempósan bővül.