Emelkedőn előzte a dízel kamionokat a Tesla Semi
Egy igen érdekes videó került fel Twitterre a Tesla nyerges vontatójáról, vagyis a Semiről. A felvételen az látszik, ahogy az elektromos kamion mindenféle erőlködés nélkül előzi a középső sávban a dízel kamionokat egy meredek emelkedőn.
A felvétel feltöltője szerint a Tesla rendszeresen teszteli a Semiket a Donner Pass-nál Kalifornia államban. Teljes terhelésen teszik mindezt, mégpedig azért, hogy amennyiben még bármilyen probléma van a teherautókkal, akkor az ilyen körülmények között jó eséllyel kiderül. Ha a gyári adatokat vesszük alapul, ez azt jelenti, hogy ilyenkor a teljes szerelvény tömege több, mint 37 tonna.
A kicsivel több, mint 24 kilométer hosszú Donner Pass egyébként egy tényleg durva terep egy rakománnyal teli nyergesnek, hiszen átlagosan 7 százalékos az emelkedése, de vannak olyan szakaszok, ahol ez az érték a 16 százalékot is eléri. Ez valamivel nagyobb terhelésnek számít, mint amit a Tesla ígér, hiszen ők azt garantálják, hogy 5 százalékos emelkedőn még tudja tartani a kaliforniai autópályatempót a Semi.
I had some thoughts about how to (safely) capture some video of the Tesla Semi vs diesel semi’s going up a steep grade. The average grade ascending the Donner Pass is 7% up to 16%. This is some of what I captured. #Tesla #teslasemi Tesla runs these semi’s daily, fully loaded up… pic.twitter.com/eEHwc1s0DB
— Zanegler (@HinrichsZane) July 14, 2023
Érdekes teszt egy ilyen túra, hiszen 37 tonnával valószínűleg rengeteget fogyaszt a Semi, azonban azt se érdemes elfelejteni, hogy lefelé végig tud visszatermelni. A kérdés csak az, hogy a többletfogyasztás és a visszatermelés milyen arányban vannak egymással. Az azonban mindenképp impresszív látvány, hogy milyen könnyedén küzdi le az emelkedőt a Semi.
Tesla Semi Smokes Diesel Semi Second Installment - Verdi grade pre-Donner Pass Grade. Diesel bro’s start your hater engines. 😎😂 yes the trailer is carrying a significant weight. Can’t share how I know, but I know. I’ll accept all of your apologies for doubting the veracity of… pic.twitter.com/BGj218HHFH
— Zanegler (@HinrichsZane) July 16, 2023
A Tesla még nem közölt minden műszaki adatot a Semivel kapcsolatban, így például nem tudjuk az akkupakk pontos kapacitását, illetve a vontató teljesítmény se ismert. Azt viszont elárulták, hogy a Semi nagypóttal, teljes terheléssel 483 kilométert megy el a kisebbik akkumulátorral, a nagyobbikkal pedig 804-et. Azt is tudjuk, hogy gyorstöltéssel 30 perc alatt akár 70 százalékot is bele lehet tölteni.
Mivel Tesláról van szó, a gyorsulását is ismerjük: nagyjából 20 másodperc alatt gyorsul 96 km/h-ra – 60 mérföld/óra – a Semi, ha rakományt visz. Azt mondják, hogy a fogyasztása 1,24 kWh alatt marad kilométerenként, ami alapján a kisebbik akkupakk nagyjából 600 kWh-s lehet, míg a nagyobbik körülbelül 1000 kWh-s. A Tesla azt mondja, hogy a fuvarozók akár 200 ezer dollárt – közel 67 millió forintot – spórolhatnak a Semivel 3 év alatt.
Forrás: Inside EVs / Twitter / Tesla