Miért nem járhatnak majd vámpírok, zombik és egyéb halottak Toyotával?

2023.07.21. 11:43

Ma már szinte alap, hogy egy modern autót mechanikai kapcsolat nélkül lehet nyitni, zárni és indítani is. A keyless go megfogalmazás azért a legtöbb esetben még nem teljesen igaz, hiszen van fizikai kulcs, csak épp nem kell elővenni.

De már rég nem példátlan az sem, hogy tényleg nem kell egy külön kulcs az autóhoz, elég akár egy telefon, ami kiváltja azt. Ez azonban némi kockázatot rejt, hiszen az akár szabadon átküldhető, családtagokkal megosztható autókulcsokat így akár távolról is el lehet lopni valaki telefonjáról.

Ennek a problémának menne elébe a Toyota: olyan, kibővített azonosítási folyamatot terveznek, ami nem csak a biometrikus – például arc vagy ujjlenyomat – azonosításon alapul. Az a tervük, hogy beépítik az azonosítási láncba az életjelek vizsgálatát, ami nem jó hír a vámpíroknak és zombiknak, hiszen ők igazából halottak.

Például a pulzusszámról, a vérnyomásról, sőt, az izzadásról következtetnének arra, hogy tényleg az adott autó tulajdonosa használná az autót, vagy egy illetéktelen fél. Mivel ezek nem egyedi azonosítók, a Toyota rendszere ezeket a jellemzőket sokszor mérné, így kialakul egy mintázat, amit profilként hozzá tud rendelni a rendszer egy személyhez. Egyelőre egy fejlesztés alatt álló azonosítási folyamatról van szó, amihez eleve szükség van olyan okostelefonra, ami tudja mérni az imént említett jellemzőket.

Egyébként ez mind remekül hangzik, de azért nem árt figyelembe venni, hogy ezzel megint egy csomó adatot szolgáltat a felhasználó egy márka kezébe. Annak ellenére sem tűnik megnyugtatónak mindez, hogy manapság tulajdonképpen szinte mindenki minden fontos adata cirkulál különböző cégeknél. Ezeken túl is nagy kihívás lesz úgy megcsinálni ezt a rendszert, hogy hatékonyan működjön, és ne tiltsa le szegény felhasználót, amikor épp valamelyik jellemzője nem oké.

Forrás: Toyota