Teljesen egyedi építés a mini F40, ami két évvel ezelőtt $114,000, vagyis 40 millió forintos áron talált gazdára. Most újra eladó, de ha valamiért ez nem tetszik, ott van a felére zsugorított 1977-es Ferrari 312T2B is az Italycartól. Talán páros kedvezményt is ad az RM Sotheby's.
Mit szólnál egy nagyjából a valódi háromnegyedére zsugorított F40-hez? Menőbb játék a gyereknek, mint a szomszéd Bugatti Baby II-je? Feltehetően igen, hiszen ezt a Ferrarit egy 270 köbcentis benzinmotor hajtja, a műszerfalán pedig feszültség- és olajnyomásmérő műszerek is helyet kaptak, amiket az én piros olasz autómból, az Autobianchi A112-ből például szimplán kihagytak a sokat látott mérnökök. Mármint az Abarth alatti verziókból.
Ami az F40-et illeti, a kidolgozottság elképesztő. A 250 kilós, 2,6 méter hosszú és 1,6 széles, háromnegyedes arányú játék 56 km/h-ra képes a 2:1-es áttételezésnek köszönhetően, hátsó differenciálművel, négy tárcsafékkel, független felfüggesztéssel és olajos gátlókkal.
Helyén a zsanéros polikarbonát hátsó ablak, az integrált szárny és az összes NACA légbeömlő is. Kulccsal indul, és korrekt sportülések és anyagok vannak a beltérben is. Bámulatos, hogy valaki ennyi energiát fektetett a tökéletes játékautó-replika megalkotásába. Egyben az sem annyira meglepő, hogy nem készült belőle több.
Kisebb és gyengébb is, de hasonlóan részletes az Italycar 1977-es 312 T2 F1 Juniorja. Ez Niki Lauda világbajnok Ferrarijának feles másolata, egyhengeres, hatvan köbcentis kétütemű motorral, kétsebességes váltóval és hátramenettel.
Csőváz rendes lengőkaros futóművel, hátul tárcsafékkel, üvegszálas karosszériával és szintén kézzel gyártott alumínium szárnyakkal. Ahogy az eredetiben, úgy ebben is Momo a kormány, a műszerek pedig a Veglia Borletti katalógusából kerültek a szerencsés pilóta elé. Ha ezt Niki Lauda még láthatná!