Kiszivárogtak az első villany-Lamborghini képei
Az elmúlt években sok hagyományt törtek meg a márkák: a Ferrari és az Aston Martin is kijött az első SUV-jével, a Maserati pedig egy tisztán elektromos változatot mutatott be a GranTurismóból. A Lamborghini sincs lemaradva, az új koncepciójuk a márka első tisztán elektromos típusának előfutáraként mutatkozik be a napokban.
Az eredetileg a Monterey Car Weekre tervezett bemutatót természetesen beelőzték, a frissen kiszivárgott, kissé szemcsés képekről a rendszámtáblán szereplő név mellett a dizájnt is megismerhetjük: a Lanzador egy laposabb, sportosabb és kétajtósabb Urusnak tűnik, amibe egy csipetnyi Huracán Sterrato-gént is kevertek - az autó fő dizájnere, Mitja Borkert (őt nem kell bemutatni) az "űrhajó GT" becenevet adta neki.
Borítékolható, hogy már most rengeteget lefoglaltak az autóból, de az utakon egy ideig még nem láthatjuk őket, a tulajdonosok várhatóan 2028-ban kapják meg az első Lanzadorokat. Érthető a távoli időpont, hisz a köztes lépcsőfok, a plugin hibrid Revuelto is friss, idén mutatták be.
A Lamborghini átállása a tisztán elektromos hajtásra nem egyszerű, hisz a márkát a kimunkált V10-esekkel és V12-esekkel azonosítjuk, de a vezetőség óvatosan bizakodik. Rouven Mohr, a cég technikai vezetője azt nyilatkozta, hogy "egyelőre nem tartunk ott, hogy az elektromos hajtás megfeleljen egy Lamborghini sportautóhoz", de egy a Lanzadorhoz hasonló 2+2 üléses grand tourerhez már igen.
Pontos műszaki adatokat még nem tudunk, azt viszont igen, hogy a Porschéval közösen fejlesztett SSP Sport platformra épül majd, ami 800 voltos rendszerfeszültséget és 350 kW körüli töltési teljesítményt jelent, így a jövő Taycanjával, Panamerájával és Urusával is rokonságban lesz. A kedvező forma miatt akár hatótávban is erős lehet az autó, de a Lamborghini szerint inkább a menetteljesítményen lesz a fókusz.