Az elektromos GMC Hummer EV tökéletesen megtestesíti az amerikai megalomániát: gigantikus, felesleges, túlzó és nem sok mindenre jó valójában.
Az autót kétfajta akkupakkal kínálják, a nagyobbik, 24 modulos az elérhető információk alapján több mint 210 kWh-s, és a közel 1,3 tonnás tömegével (még mindig csak az akkuról beszélünk) nagyjából olyan nehéz, mint egy átlagos kompakt autó. A teljes tömege miatt itthon B-s jogsival nem is lehetne vezetni, hiszen 4,3 tonnás.
Érdekesség, de ha lenne belőle dízel ÉS az elektromosból lenne 4250 kg-ot meg nem haladó össztömegű verzió, 2020 óta lehetne B-vel vezetni.
Egy magyar háztartásban átlagosan havi 210 kWh fogy, tehát egy villany-Hummerről simán mehetne a komplett háztartás közel 30 napig. Nyilván ez csak fikció, de elég jól mutatja, hogy milyen elképesztően nagy akkucsomagról beszélünk.
A márkák saját méréseinél reálisabb adatokat közlő EPA azonban nem ezt, hanem a kisebb, csupán 170 kWh-s akkuval szerelt modell változatait mérte le, nem mellesleg ez a kapacitás is elég lenne egy magyar családnak bő 3 hétre. Az SUV és a Pickup is szerepelt a méréseken, méghozzá mindkét kaszniváltozat kétféle kerékkel. Mindkettőt lehet kapni ugyanis 18 colos felnivel, amire terepgumikat szerelnek, illetve 22 colossal, amin utcai gumik vannak.
Az eredmény nem valami fényes: a SUV és Pickup is 314 mérföldet, vagyis 506 kilométert megy el utcai gumikon, illetve 298 mérföldet, vagyis 480 kilométert terepgumikkal szerelve.
Ez mondjuk abból a szempontból nem meglepő, hogy a Hummer EV homlokfelülete körülbelül akkora, mint egy tehermozdonynak és a kisebb aksival sem lehet könnyebb 4 tonnánál (kis matekozással kijön, hogy nagyjából 250 kg a differencia). Az 1000 lóerős teljesítményével a Hummer is brutálisan gyorsul, dacára annak, hogy mennyire nagy és nehéz, a kérdés azonban az, hogy van-e az ilyesminek értelme.
Forrás: Inside EVs / EPA