Fizetnél 26 milliót ezért az elektromos buggy-ért?
Csaknem hatvan évvel Bruce Meyers eredeti beach buggy-ja után tavaly bejelentették az elektromos utódot, a Manx 2.0 Electricet. Most megvan az ára is, és őszintén szólva nem értjük, mire gondoltak Amerikában.
Divatcikk, vagy sem, a buggy mindig is az elérhető árú szórakozásról szólt, könnyedén szerelhető Volkswagen technikával. Vízpart, léghűtés, üvegszálas karosszéria, és mindenki, aki belefér. Ez a magyar verzió is erről az életérzésról szól:
Az érthető, hogy az új verzió ismét főként a kaliforniai vásárlókra hangolva készült, hiszen már elektromos, ám az kevésbé, hogy miért kerül ennyi pénzbe. Alapára ugyanis 26 millió forintnak megfelelő dollár.
A Manx 2.0 két akkumulátorral készülhet. A 20 kWh kapacitású 240 kilométeres hatótávot, a 40 kWh-s pedig 480 kilométert ígér, ami furcsa, mivel utóbbi jóval nehezebb, mint a belépőmodell. A nagy kerek sem segítik a fogyasztást, de az biztos, hogy az erősebb hajtáslánc 202 lóerőt és 325 newtonmétert szabadít a hátsó tengelyre. Ez akár 4,5 másodperces gyorsulást is eredményezhet százra.
Ám semmi gond, ha az indulónak szánt, tehát nyilván a kisebb akkuval értendő ár $74,000, mi pedig nem szánunk ennyit egy elektromos buggyra. A Meyers Manx ugyanis nemrég bejelentette a jóval kedvezőbb árú Resorter NEV-et is, ami ugyan csak 40 km/h-val képes közlekedni, mint egy Opel Rocks-e, ám cserébe $49,000 az ára, vagyis alig karcolja a 18 millió forintot. Mutatom:
Van most nálunk egy Jeep Avenger, Csabi teszteli. Év autója, elektromos, ötszemélyes, meg amit akarsz. Az 16 millió forint, és ebből még lehúzhatjuk a regadót is. Más kérdés, hogy ha levágod a tetejét, valószínűleg dob valami hibaüzenetet.