Hivatalosan is leleplezték a Mini Coopert és a Mini Countrymant. Míg az előbbit Kínában, az utóbbit Németországban fogják gyártani. Viszont mindkettő négy felszereltségben lesz kapható: Essential, Classic, Favoured és JCW.
Cooper
A negyedik generációs Cooper külseje és belseje egyaránt már többször látható volt az interneten, olykor a szivárgások által, máskor pedig maga a cég osztott meg részleteket az autóról.
Külsőre az autó megtartotta formáját, radikális átalakulásnak nem vetették alá. Nagy, kerek fényszórói megmaradtak, abba két vízszintes csík került. Hátsó lámpáihoz viszont komolyabban hozzányúltak, a lekeretített négyzet- vagy trapézforma helyett inkább háromszögesítették őket. Ezen kívül az autó formája jelentősen egyszerűsödött, amivel letisztultabb, de jellegtelenebb lett.
Nagyjból a belterére is elmondható ugyanez, a műszerfal közepére elhelyett kerek kijelző az egyetlen az autóban, de az cserében eléggé nagy. Ezzel pedig kissé visszanyúltak az eredeti Mini stílusához, annak volt hasonlóan puritán a műszerfala. Csomgatere 200 literes, de a hátsó ülések lehajtásával 800-ra bővíthető.
Motorikusan két verzió lesz kapható kezdetben: a gyengébb Cooper E és a sportosabb Cooper SE. A Cooper E 181 lóerővel és 290 Nm nyomatékkal rendelkezik, amivel a 0-100-as gyorsulást 7,3 másodperc alatt tudja le. 41 kWh-ás akkumulátort szereltek bele, aminek a WLTP-hatótávja 305 kilométer. Az SE viszont már 214 lóerővel és 330 Nm nyomatékkal rendelkezik, amivel a 0-100-at 6,7 másodperc alatt teljesíti. Akkupakkja is nagyobb, 54 kWh-os, WLTP-hatótávja pedig 402 km. Mindkét verzió légellenállási együtthatója 0,28.
Countryman
A Countryman már a harmadik generációjánál tart, amit a BMW iX1 platformjára építettek. Ezáltal 13 centivel hosszabb az elődjénél; 4,43 méter. A Cooperhez hasonlóan a Countryman is két verzióban lesz kapható: Countryman E és Countryman SE ALL4.
A Countryman E 201 lóerővel és 250 Nm nyomatékkal rendelkezik, WLTP-hatótvája pedig 462 km. A Countryman SE ALL4 már két elektromotorral van felszerelve, aminek kombinált lóereje 308, nyomatéka pedig 494 Nm. WLTP-hatótávja viszont kisebb gyengébb változatánál, 433 km. A sajtóközlemény viszont nem említette egyik verziónál sem, hogy hány kWh-os akkumulátor van benne. A légellenállási együtthatója pedig 0,26.
Ahogy a Coopernél, úgy a Countrymannél sem eszközöltek radikális változtatásokat a külső terén, ennek ellenére az első és a hátsó lámpái jelentősen megváltoztak. Az aranyos, Mini-szerű dizájnja sokkal jobban kikopott belőle, helyette elegánsabb irányvonal felé vették az irányt.
Beltere viszont már sokkal közelebb áll a Minihez, a hatalmas, középre elhelyezett infotainment-rendszer megmaradt, viszont a Cooperhez képest sokkal elegánsabb, de ugyanúgy puritán lett az összhatása. Csomagtere 460 literes, de a hátsó ülések lehajtása után már 1450 literes lehet.
A két modell esetében a legsportosabb felszereltség a JWC, vagyis a John Cooper Works lesz, viszont a rendes JCW Minikre még várnunk kell.
Mindkét modellt egyébként a Müncheni Autószalonon mutatják be, amelyen kollégánk is jelen van, és majd később beszámol egy-egy részletesebb cikkben a Cooperről és Countrymanről.