Beültem az új Minibe, és hajtanám is Go-Kart módban
Az új Mini amellett, hogy elektromos, formai szempontból egyszerűbb és könnyedebb lett, mint a platform kötöttségei miatt kissé püffedt arányú elődje. Persze evolúciós dizájn ez, csak végre kevésbé túlgondolt.
Két hajtáslánccal nyit. A 135 kW teljesítményű, vagyis 184 lóerős Cooper E 290 Nm nyomatékkal és a 40,7 kWh kapacitású akkumulátorral 305 kilométeres hatótávot ígér a WLTP szerint, míg a 160 kW/218hp teljesítményű Cooper SE a maga 330 Nm-es csúcsnyomatékával 402 kilométerre lehet jó papíron, mivel az akksija is 54,2 kWh-s.
A gyengébbik 7,3, a gyorsabbik 6,7 másodperc alatt lehet százon. Ezzel a Mini fel is adta a leckét az elektromos Abarthoknak.
Sárgában és kékben prezentálta a Mini Münchenben, tehát a vidám színekre kívül és belül is lehet számítani továbbra is.
Retro, dehát az egész márka erre a hangulatra épül.
Hátul a legnagyobb a változás, hiszen ezek a lámpák dominálják az összképet. Remek lecsippantott háromszög. Belül meg ott a kerek kijelző.
Miközben minden felület elég gyömbölyű, a hátsó LED-egységek nem tréfál, és határozott élekkel jelzik, hogy ez már a 2024-es generáció.
A funkciók és dimenziók nem sokat változtak, tehát ha valami nagyobbat szállítunk a Minivel, továbbra is a hátsó üléssor lehajtása lehet a megoldás. Úgy 200 helyett 800 literes a csomagtér.
Azért továbbra is mindenki fel fogja ismerni, hogy egy Minivel érkeztünk. Egy nagyon csendes, elektromos Minivel.
Picit nyúlt a tengelytáv és a nyomtáv is, a kerekek pedig alapból 16, felárárt pedig 17- vagy 18-colosak. Erősebb stabilzátorok garantálják a gokart élményt, hiszen ilyen vezetési mód is rendelkezésre áll.
Minimalista, de szerintem nem rossz a fényszóró kontúrja.
A súlypont alacsony, hiszen az akkumulátorok a padlóban. A 18-as kerekekhez 205 és 225 mm széles abroncsok járnak.
Az új Minikbe a BMW kétdimenziós szövött anyagokat tett, mintha legalábbis valami lomtalanításból megmentett fotelről vették volna a mintát.
Az egyébként közepes érzetű, de kompaktban oké ajtónyitók pedig bronz felületet kaptak, mert az mostanában nagyon megy a prémium szegmensben.
Jók ezek a kárpitok a Cooperben és a Countrymanben is. Nappalis tőlük a kabin, és valahol pont ez lenne a cél. A tisztításukat hagyj
A Mini úgy döntött, a kormány alsó küllője is lehet egy csík biztonsági övből. Miért is ne? Már csak az kérdés, milyen ezeket vezetni. Amint lehet, kiderítjük.