Izgalmas éven van túl a Reanult Scénic. Tavaly csaknem másfél hét eltéréssel kellett beszámolnunk arról, hogy a csökkenő kereslet miatt befejezik a Scénic gyártását (a hétüléses Grand Scénic verzió megmarad), majd arról, hogy egy hidrogénes koncepcióautót mutattak be Scénic modellnévvel. A modell viszont mégis él és virul, igaz villany-SUV-ként.
Az új Scénicet ugyanarra CMF-EV platformra építik, amelyre a Mégane E-Tech és a Nissan Ariyát is. Méretei a mai standardokhoz képest kicsi: 4,47 méter hosszú, 1,86 széles és 1,57 magas. Viszont mérete ellenére akár 87 kWh-s akkumulátorpakk is lehet benne. Ezzel pedig WLTP-hatótávja a 620 kilométert súrolja.
A legerősebb verzió 160 kW-ot (220 lóerőt) képes leadni, míg a leggyengébb verzió 125 kW-ot, vagyis 170 lóerőt. Felszereltség terén három verzió közül lehet majd választani. A legalacsonyabb felszereltség a Techno, amit a sportosabb Esprit Alpine követ, az utolsó pedig a legjobban felszerelt Iconic.
Az új Scénic nagyjából megtartotta a tavaly bemutatott koncepció főbb vonalait - legalábbis külsőleg. Vonalvezetése kevésbé aggresszív, kamerák helyett hagyomános visszapillantókat kapott, valamint első fényszórója is szélesebbnek tűnik.
Függetlenül attól, hogy a Scénic csak egy nagyobb Mégane E-Tech, jelenleg nem terveznek belőle hétszemélyes verziót. Viszont így kapunk egy nagy, 545 literes csomagtartót, ami a hátsó üléssor ledöntésével 1670 literesre bővíthető.
A jármű a douai-i üzemben (ElectriCity) készül majd, és várhatóan jövő év elején kerül a piacra.