Vége az előfizetéses ülésfűtésnek a BMW-kben
A BMW a közelmúltban megirigyelte a streaming-szolgáltatók sikerét, és egyes funkciókat előfizetésessé tett az autóiban. Amennyi havidíjas szolgáltatás van manapság, ez az ötlet akár még be is válhatott volna, de úgy tűnik, hogy a tulajoknak nem jött át ez a megoldás.
Már a konstrukció bejelentése idején is kapott a BMW kritikát szép számmal, sőt, a Dacia még élcelődött is rajtuk. Most azonban kiderült, hogy nem csak a nagyszájú kommentelők szintjén bukott el a gondolatmenet.
Mikroszkopikusan kevesen fizettek elő külön ugyanis az ülésfűtésre. Ezt egy interjúban mondta a BMW marketinges csapatának egy tagja, Pieter Nota. Ő úgy fogalmazott, hogy az ügyfelek kis csoportja hajlandó csak elfogadni ezt a konstrukciót, mivel úgy érzik, hogy így duplán fizetnek.
Ebben tényleg van ráció, hiszen egészen biztosan rendkívül bosszantó a tudat, hogy a már legyártott autóban minden adott ahhoz, hogy egy funkció működjön, a külön előfizetés hiányában mégsem teszi. Pedig a hardver ott van az autóban, de ha a tulaj nem fizet, akkor gyakorlatilag haszontalan pazarlás volt a beépítése.
A BMW elismeri, hogy ez nem vált be, így aztán nem erőltetik tovább a megoldást. Bár az előfizetéses hardveres funkciók ötlete egyelőre nem ment át, nem mondanak le teljesen az előfizetéses konstrukciókról: főleg szolgáltatásokat tesznek majd elérhetővé így. Azt mondják, főleg szoftveres plusz funkciókról, illetve kényelmi szolgáltatásokról lehet szó, erre pedig az ügyfelek is jóval nyitottabbak.
Egyébként nem a BMW az egyetlen gyártó, ami ilyesmivel próbálkozik.
Forrás: Autocar