Megmutatták az új Suzuki Swiftet, a Japan Mobility Show-n láthatjuk először
A Honda után a Suzuki is egyben leközölte, hogy milyen járműveket és eszközöket mutat majd be az október végén kezdődő Japan Mobility Show-n. Így többek között megismerhetjük a márka első, globális piacra tervezett villanyautóját, valamint az új Swiftet is láthatjuk - legalábbis a koncepcióját.
5 autót, 4 mobilitási eszközt, 4 motort és egy „repülő autót” is bemutatnak a Suzuki standján. Ezek közül a számunkra az egyik villanyautó, valamint a Swift Concept az igazán fontos.
Az első tisztán elektromos meghajtású Suzuki eVX annyira nem újdonság. Először január első felében mutatták be az indiai Auto Expón, de akkor még csak tanulmányautóként. Azóta viszont a beltere is elkészült, valamint kissé újraszabták a külsejét is, így többek között már hagyományos visszapillantó tükröket láthatunk az autón kamerák helyett. A mérete ugyanaz maradt (4,3 m széles, 1,8 m széles, 1,6 m magas), hatótávja pedig 500 kilométer lesz.
A rövid leírásban a Suzuki azt ígéri, hogy a villanyautója hozza „az igazi Suzuki SUV vezetési élményt”, az autóhoz egyébként akár négykerékhajtás is társulhat.
Ami igazán érdekes azonban, hogy bemutatják a Swift Conceptet is, amiben igen nagy valószínűséggel már az új generációs modellt láthatjuk. A generációváltás pedig időszerű, ugyanis a harmadik generációt még 2016-ban mutatták be.
Első ránézésre a koncepcióautó nem tér el jelentősen a jelenlegi generációtól, de több változtatás látható rajta. Az első fényszórók szögletesebbek lettek, valamint már nem egy szintben vannak a motorháztetővel, hanem alatta. Hűtőrácsa kisebb és lekerekített lett, de az utóbbi az autó több elemére is jellemző.
Az autó hátulján már óvatosabbak voltak a változtatásokkal. Míg a féklámpák formára hasonlóak, az égők és ledek elhelyezése viszont jelentősen megváltozott. A hátulról készült fotón jobban látszik, hogy az autó oldalán végigfut egy ív, ami a kilincsek felett, de a motorháztetővel egy szintben van. Ugyanezen ívet a csomagtartón is megtalálhatjuk.
A mondhatni óvatosabb külső változtatások ellenére a beltér radikálisan más lett, egyedül talán a kormány, amin alig látható változtatás.
A Swift Conceptnél is szem előtt tartották a modell lényegét, ami a cég szerint a Drive&Feel, vagyis a vezetés és érzés. Ebből kiindulva azt ígérik, hogy a Swift Conceptnél nemcsak a dizájnra fektettek hangsúlyt, hanem arra is, hogy hétköznapokon is szórakoztató legyen vezetni. Emellett persze tele lesz biztonsági technológiával: adaptív távolsági fényszóró-rendszer (AHS), vezetőt figyelő rendszer (DMS) és kombinált érzékelős vészfékasszisztens (BSBSII).
Továbbá, ami a legfontosabb lehet: olyan motort ígérnek bele, ami egyensúlyt teremt a menetteljesítmény és az üzemanyag-hatékonyság között. Vagyis az új generáció még biztosan kapható lesz belső égésű motorral.
Ezen kívül három kei car koncepcióautót is bemutat a Suzuki. Az egyik a tisztán elektromos eWX villanyautó, ami külsőre teljesen elrugaszkodik a mostani Suzuki modellektől, a modern külső mellé pedig egy barátságos, tágas belteret ígérnek. Valamint 230 kilométeres hatótávot.
Az e Every Concept egy kimondottan kereskedelmi célokra szánt villany kei car. Különlegesége, hogy a hajtását a Suzuki Motorral, Toyota Motorral és a Daihatsu Motorral közösen fejlesztették. Ennek viszont csak 200 km-es hatótáv jutott.
A fentiek mellett a Suzuki Spacia lehetséges új generációja is tiszteletét teszi koncepcióautó formájában. A Spacia egy 2013 óta JDM autó, ami a Suzuki Palette-et váltotta.
De többek között láthatunk majd elektromos négykerekű mopedeket, amelyekből kettőt az idősebb vásárlóknak terveztek.
Kétkerekűek terén is főleg villanyosított járműveket láthatunk a Suzukitól - egy kivételével. Ugyanis a Burgman motorból kint lesz egy hidrogén meghajtású tesztmodell is.
Valamint a Suzuki eVTOL kicsinyített modellje is kint lesz, amelyet a tervek szerint 2024 tavaszán kezdenek el gyártani.