Megmutatták az új Suzuki Swiftet, a Japan Mobility Show-n láthatjuk először
A Honda után a Suzuki is egyben leközölte, hogy milyen járműveket és eszközöket mutat majd be az október végén kezdődő Japan Mobility Show-n. Így többek között megismerhetjük a márka első, globális piacra tervezett villanyautóját, valamint az új Swiftet is láthatjuk - legalábbis a koncepcióját.
5 autót, 4 mobilitási eszközt, 4 motort és egy „repülő autót” is bemutatnak a Suzuki standján. Ezek közül a számunkra az egyik villanyautó, valamint a Swift Concept az igazán fontos.
Az első tisztán elektromos meghajtású Suzuki eVX annyira nem újdonság. Először január első felében mutatták be az indiai Auto Expón, de akkor még csak tanulmányautóként. Azóta viszont a beltere is elkészült, valamint kissé újraszabták a külsejét is, így többek között már hagyományos visszapillantó tükröket láthatunk az autón kamerák helyett. A mérete ugyanaz maradt (4,3 m széles, 1,8 m széles, 1,6 m magas), hatótávja pedig 500 kilométer lesz.
Képeken az első elektromos Suzuki, 2025-ben érkezhet
Összkerékhajtást és nagyjából 550 kilométeres hatótávot kaphat.

A rövid leírásban a Suzuki azt ígéri, hogy a villanyautója hozza „az igazi Suzuki SUV vezetési élményt”, az autóhoz egyébként akár négykerékhajtás is társulhat.
Ami igazán érdekes azonban, hogy bemutatják a Swift Conceptet is, amiben igen nagy valószínűséggel már az új generációs modellt láthatjuk. A generációváltás pedig időszerű, ugyanis a harmadik generációt még 2016-ban mutatták be.
Sárga, de már nem a mienk
A Swift Sport nagyon sárga, és önfeledten jó móka, kevés lóerővel, penge futóművel. De ez is egyre drágább.
Első ránézésre a koncepcióautó nem tér el jelentősen a jelenlegi generációtól, de több változtatás látható rajta. Az első fényszórók szögletesebbek lettek, valamint már nem egy szintben vannak a motorháztetővel, hanem alatta. Hűtőrácsa kisebb és lekerekített lett, de az utóbbi az autó több elemére is jellemző.

Az autó hátulján már óvatosabbak voltak a változtatásokkal. Míg a féklámpák formára hasonlóak, az égők és ledek elhelyezése viszont jelentősen megváltozott. A hátulról készült fotón jobban látszik, hogy az autó oldalán végigfut egy ív, ami a kilincsek felett, de a motorháztetővel egy szintben van. Ugyanezen ívet a csomagtartón is megtalálhatjuk.

A mondhatni óvatosabb külső változtatások ellenére a beltér radikálisan más lett, egyedül talán a kormány, amin alig látható változtatás.


A Swift Conceptnél is szem előtt tartották a modell lényegét, ami a cég szerint a Drive&Feel, vagyis a vezetés és érzés. Ebből kiindulva azt ígérik, hogy a Swift Conceptnél nemcsak a dizájnra fektettek hangsúlyt, hanem arra is, hogy hétköznapokon is szórakoztató legyen vezetni. Emellett persze tele lesz biztonsági technológiával: adaptív távolsági fényszóró-rendszer (AHS), vezetőt figyelő rendszer (DMS) és kombinált érzékelős vészfékasszisztens (BSBSII).
Továbbá, ami a legfontosabb lehet: olyan motort ígérnek bele, ami egyensúlyt teremt a menetteljesítmény és az üzemanyag-hatékonyság között. Vagyis az új generáció még biztosan kapható lesz belső égésű motorral.
Ezen kívül három kei car koncepcióautót is bemutat a Suzuki. Az egyik a tisztán elektromos eWX villanyautó, ami külsőre teljesen elrugaszkodik a mostani Suzuki modellektől, a modern külső mellé pedig egy barátságos, tágas belteret ígérnek. Valamint 230 kilométeres hatótávot.

Az e Every Concept egy kimondottan kereskedelmi célokra szánt villany kei car. Különlegesége, hogy a hajtását a Suzuki Motorral, Toyota Motorral és a Daihatsu Motorral közösen fejlesztették. Ennek viszont csak 200 km-es hatótáv jutott.

A fentiek mellett a Suzuki Spacia lehetséges új generációja is tiszteletét teszi koncepcióautó formájában. A Spacia egy 2013 óta JDM autó, ami a Suzuki Palette-et váltotta.

De többek között láthatunk majd elektromos négykerekű mopedeket, amelyekből kettőt az idősebb vásárlóknak terveztek.

Kétkerekűek terén is főleg villanyosított járműveket láthatunk a Suzukitól - egy kivételével. Ugyanis a Burgman motorból kint lesz egy hidrogén meghajtású tesztmodell is.

Valamint a Suzuki eVTOL kicsinyített modellje is kint lesz, amelyet a tervek szerint 2024 tavaszán kezdenek el gyártani.
A Suzuki repülni akar
Egy lépéssel közelebb a Jetson családhoz.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
