- Magazin
- Hírek
- volkswagen
- vw
- wolfsburg
- zwickau
- ssp
- meb evo
- ppe
- autógyár
- autógyártás
- volkswagen golf
- volkswagen tiguan
Az új Golf GTI és a kötelező crossover is Németországból jön majd
A Golf jövője elektromos, mint ahogy a GTI is villannyal tér vissza a sebességhajszoláshoz. A gyártás ráadásul marad Wolfsburgban, mert ezt kívánja a költséghatékonyság és a német szakszervezetek is.
Thomas Schäfer Volkswagen CEO bemutatta a cég 2028-ig publikus gyártási tervét, melyből kiderül, hogy a MEB Evo és a PPE platformok mellé bejön az elektromos hajtás következő generációját meghatározó SSP is. Mindez Wolfsburggal párhuzamosan Zwickau modernizált gyárában is.
Az 1938-ban alapított VW központban évi 750,000-800,000 autó készülhet, durván 70 ezer dolgozónak hála. Ez Érd lakosságának felel meg a 2022-es népszámlálás szerint, ami egyébként az egyetlen város a top 20-ban, ami növelni tudta lakosainak számát. Hogy ez mit jelent Budapest forgalmára nézve, arról Horváth Máté véleménycikkét érdemes elolvasni, „Tudod, ki miatt van dugó?” címen.
Wolfsburg továbbra is készít majd belsőégésű MQB platformos modelleket is, mielőtt 2030-ra készen állhat akár az SSP felfuttatására is. Önvezetés és sok egyéb technikai újítás a Project Trinity tervezet végén.
Az elektromos Golf mellé Wolfsburgban jön egy kompakt crossover is, illetve 2025-től itt gyártják az új Tiguant és a Tiguan Allspace utódját is. Mivel a VW mostani városi modelljei is elég jól mennek, az elektromos utódtól is hasonló számokat várnak.
Eredetileg úgy volt, hogy a kétmilliárd eurós befektetésből készülő első Project Trinity, tehát SSP-platformos modell is egy új üzemben épül majd Wolfsburgban.
Idén viszont úgy döntött a Volkswagen, hogy inkább a már meglévő Zwickau lesz a nyerő, ahol előbb alacsony darabszámú prémium modellekkel tesztelik az új technológiát, mielőtt kibővülne a bevont gyárak köre.
Ettől függetlenül a VW belépőszintű elektromos autója, az ID.2all a katalán Seat gyárból érkezik majd, miközben Valenciában is akkumulátorgyárat tervez a cégcsoport.
Az ID.2 még a MEB platform, és megkapja a Cupra és a Škoda is. Közben a frissített ID.3 gyártását is felpörgetik, de azt persze Wolfsburgban.
Nem meglepő módon közben nem szűnik meg az együttműködés a Porschéval sem, hiszen Osnabrückben még el kell készülnie megfelelő számú Arteonnak és T-Roc kabriónak is.
Az SSP a scalable systems platform rövidítése, nem pedig olyan, mint az SPM. Ettől függetlenül a Volkswagen új elektromos csúcsterméke simán lehet majd gyorsabb, mint bármilyen beszélni és önmagát vezetni képes fekete Pontiac Firebird Trans Am.
Ezen a téren Kínát úgy tervezi megverni az EU, hogy a kontinensen belül, zöld energiával szeretne olcsóbban járműveket gyártani. A szén-dioxid terhelést csak így lehet életciklusra vetítve megfelelő arányban csökkenteni, márpedig a cél ez a versenyképesség megőrzése mellett.
Wolfsburgban tényleg sok technológia megfér egymás mellett, hiszen bár a cél az egyszerűsítés és a gazdaságosabb és olcsóbb gyártás, a terület maga 6,500,000 m², 75 kilométernyi úthálózattal és 60 kilométernyi vasúti pályával.
Valószínűleg mindenki örül neki, hogy a korábbi pletykákkal ellentétben a Golf nem vész el, csak átalakul.
Ami az SSP-t illeti, az tényleg a jövő zenéje, viszont bármilyen méretű elektromos járművet építhet majd rá a Volkswagen. Kérdés, hogy lehetősége nyílik-e majd a Cuprának egy sportos csúcsmodell megalkotására. Azt tudjuk, hogy szeretnék.
Az új GTI 2027-ben jön, ha minden úgy alakul az egyelőre 2028-ig tisztázott tervvel, ahogy most a VW mondja. Elektromos fronton fel kell kötni a nadrágszíjat, mert jönnek az újdonságok, Európa, benne Németország és barátai pedig könnyen lemaradhatnak.