Le Mans-i győzelemre készül a verseny-Valkyrie
Az Aston Martin még 2019 nyarán jelentette be, hogy a 2021-22-es szezonban ott lesz a WEC (Endurance Világbajnokság) és a Le Mans-i 24 órás rajtrácsán Valkyrie nevű hipersportautójával. A projekt egy darabig szépen haladt, majd aggasztó csendbe burkolózott.
Végül 2020 februárjában a brit márka bejelentette: felfüggesztik Le Mans-i törekvéseiket, és átgondolják az opcióikat. A hivatalos indoklás alapján ennek oka az a bejelentés volt, mely szerint az amerikai IMSA bajnokság LMDh versenyautói egy kategóriában indulhatnak a WEC LMH szabályrendszer szerint épült gépeivel Le Mans-ban.
„Abban a hitben neveztünk az Aston Martinnal a WEC-be és a Le Mans-i 24 órásra, hogy hasonló technika és hasonló gondolkodású gyártók ellen versenyezhetünk. A helyzet megváltozott, így logikusnak tűnik, hogy szünetet tartsunk és átgondoljuk a lehetőségeinket" - kommentálta a döntést Andy Palmer CEO.
A színfalak mögött azonban valószínűleg egy másik ok is meghúzódott: valamivel korábban Lawrence Stroll kanadai milliárdos bevásárolta magát az Aston Martinba azzal a céllal, hogy gyári hátteret biztosítson Racing Point (korábban Force India) nevű Formula 1-es csapatának. Könnyen lehet tehát, hogy a WEC-vel és a Le Mans-i 24 órással szemben ez vált a márka fő prioritásává.
BREAKING - Aston Martin to enter FIA World Endurance Championship from 2025 with Valkyrie Hypercar.
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) October 4, 2023
Read more on https://t.co/PGCJzsDCLH#WEC #LeMans24 @astonmartin @AMR_Official pic.twitter.com/IYZAwlHtms
Ennek ellenére 2022 februárjában ismét felröppentek hírek az Aston Martin WEC-s beszállásával kapcsolatban, tegnap pedig hivatalosan is bejelentették: a brit márka 2025-ben most már tényleg ott lesz a rajtvonalnál a Valkyrie-vel. Sőt! Teljesen új GT3 és GT4 kategóriás versenyautókat is terveznek a Vantage alapjaira, melyek már 2024-ben debütálnak.
A csapat Hypercar kategóriás versenygépéről tudjuk, hogy megtartja az utcai Valkyrie 6,5 literes, 11 ezerig forgó szívó V12-esét, melyet azonban a gyári hibrid rendszer nélkül vetnek majd be. További információkra később számíthatunk.