Elődjénél visszafogottabb dizájnt kap a BMW i3 utódja, ugyanis a márka fanatikusai szerint az nem volt „igazi BMW” - mondta a márka fejlesztési főnöke a Automobilwochénak.
Frank Weber kijelentette, hogy csomó ember szerette az i3-at, de egyesek szemében nem volt igazi BMW, hanem egy kívülálló. Ezt pedig nem fogják megismételni. Weber hozzátette, hogy a BMW-nek mindenképpen kell egy kompakt, elérhető árú autót építeni. A nemrég bemutatott Neue Klassénak pedig lehet, hogy lesz ilyen verziója.
A Neue Klasse 2025-re lesz kész, amelyet többek között a debreceni gyárban is fognak gyártani. Az autó alapjaira később egy középkategóriás szedánt és SUV-t is fognak építeni.
A BMW i3-at 2013-tól egészen tavalyig gyártották, és összesen 250 ezer darabot készítettek belőle. Az utolsó 10 darab egy limitált sorozat részeként készült el, ez volt az i3S Home Run.
Az i3 jelentősen kitűnt a modern villanyautók első generációjából, ami az akkori ízlés számára ténylegesen megosztó volt. Az idő múlásával viszont egyre többeknek tetszett meg a dizájnja. Az i3 viszont nem csak külsejében volt különleges: itt alkalmaztak először, és minden jel szerint utoljára, tömeggyártású karbonszál-kompozit karosszériát, és az is kivételes volt, hogy az i3-ast sokáig hatótávnövelő benzinmotorral is kínálták.