Sok más gyártóhoz hasonlóan a Ford is dollármilliárdokat invesztált új elektromos autók fejlesztésébe és gyártásába. Ehhez képest a Mustang Mach-E és az F-150 Lightning után érezhetően visszaesett a kereslet, így a vállalat kénytelen volt lenyesni az árakból.
A The Verge információi szerint a Ford az árcsökkentés mellett elhalaszt 12 milliárd dollárnyi befektetést is, melyet elsősorban akkumulátorgyárak építésére fordított volna. Az amerikai autógyártó óriás döntését az indokolhatja, hogy úgy tűnik, az emberek egyre kevésbé hajlandóak több pénzt fizetni az elektromos autókért annál, mint amennyibe egy belső égésű motoros modell kerül. Ettől függetlenül a vállalat továbbra is elkötelezett a villanyautózás mellett, ám az átállás valószínűleg a reméltnél lassabban valósulhat meg.
A visszaeső kereslet hátterében általános vélekedés szerint az áll, hogy egyszerűen elfogyott az a tehetős vásárlói réteg, amely hajlandó volt a legújabb technológiai vívmányokért mélyen a zsebébe nyúlni. Helyettük most az átlagembereknek kellene villanyautókat vásárolni, ők viszont sokkal jobban átgondolják, mire költenek és mennyit.
A Ford villanyautó-részlege a jelenlegi becslések szerint súlyos, 4 milliárd dollár körüli veszteséggel zárhatja az idei évet. Igaz, a gyártó korábban is jelezte: a belső égésű motoros autók eladásából tervezi fedezni a kezdeti villanyautók fejlesztését és gyártását.