Szilárdtest-akkus lehet a villany GT-R, ami nem baj
Rengeteg gyártó mellett a Nissan is tervezgeti, hogy szilárdtest-akkumulátorral szerelt villanyautókat készítsen a közeljövőben, ugyanis azok energiasűrűség, biztonság és tartósság tekintetében felülmúlják a folyékony elektrolitos változataikat. Viszont a technológiájuk még közel sem annyira kiforrott, mint a hagyományosé, így többek között ezért sem ilyenekkel szerelik fel a mostani autókat.
A japán cég azt szeretné, hogy az első, házon belül fejlesztett szilárdtest-akkumulátorral szerelt autóját 2028-ban szeretné piacra dobni, amely után már minden villyanautójukban ilyen technológia lenne. És ebbe beletartozik a nemrég bemutatott GT-R Hyper Force Concept is - mondta a Nissan globális termékfőnöke a Top Gear-nek.
Ivan Espinosa részletezte, hogy a sportautók, szupersportautók legnagyobb ellensége a súly, és ez a elektromos verzióknál leginkább az akkumulátorból ered. A szilárd-test akksis viszont fele olyan nehezek lennének, mint a jelenlegiek, valamint energiasűrűségük is a kétszerese. Így pedig kisebb akkumulátorokkal is fel lehetne szerelni az autókat, anélkül, hogy csökkene a hatótávjuk - ez pedig egy villanyos GT-R-nek csak jót tenne.
Espinosa ezen kívül elárulta, hogy az új GT-R-nke legalább kettő, de akár négy villanymotorral is rendelkeznie kell, ugyanis a négykerék meghajtás kötelező. Továbbá az is kiderült, hogy a még csak koncepcióként létező autónak már a sokkal erősebb (a "sima" új GT-R 1360 lóerős) Nismo variánsán is gondolkoznak, ami egy pályaorientált darab lenne, sokkal kisebb akksikkal, hogy könnyebb legyen.
Az autó lehetséges ára is érintőlegesen szóba került. Annyi biztos, hogy nem szeretnék, ha egy nagyon drága, "exkluzív" autó lenne az új GT-R, hanem egy relatíve megfizethető sportautó - ahogy ez az R35-ös esetében is volt jópár évvel ezelőtt, ugyanis már az is eléggé drága.
A GT-R koncepciót a Japan Mobility Show-n mutatták be, amelyről itt írtunk részletesebben: