Egyik legfontosabb piacán kapott pofont a Tesla

2023.11.03. 09:32 Módosítva: 2023.11.03. 13:52

Hiába vitte lejjebb az árait a Tesla Kínában is, a világ egyik legerősebb  villanyautó-piacán ez egyelőre kevésnek tűnik. 

Halvány eredményekről számolt be a Tesla a kínai piacon októberben – írta a Reuters a kínai személyautó-szövetség adatait idézve. A helyben gyártott modellekből valamivel több mint 72 ezer darabot adtak el, ami 2,6 százalékkal kevesebb az egy hónappal korábbinál. Az egy évvel korábbihoz képest a Model 3 és a Model Y eladásai pedig mindössze 0,6 százalékkal araszoltak feljebb.updated-tesla-model-3-front-three-quarters

Eközben a cég legnagyobb ottani versenytársa, az elektromos autókat és hibrideket gyártó BYD Dynasty és Ocean sorozatú autóiból több mint 301 ezer talált új gazdára az ősz második hónapjában. Ez 5 százalékos növekedés 2023 szeptemberéhez és 38,4 százalékos ugrás 2022 szeptemberéhez képest.

Elon Musk, a Tesla vezére az év elején úgy döntött, hogy a profit rovására előnyben részesíti az eladott autók számát. Ez különösen igaz volt Kínára, a világ legkeményebb villanyautó-piacára. A helyi gyártók ugyanis szorongatják a Teslát, amire az árcsökkentés volt a válasz. A harmadik negyedévben azonban a Tesla piaci részesedése 9,89 százalékra csökkent a második negyedéves 12,98 és a 2022 július–szeptemberi 9,93 százalékról. A negyedéves profit-, árrés- és bevétel-várakozásoktól is elmaradt a cég. A Tesla egyébként szeptemberben mutatta be a Model 3 felfrissített változatát, amelynek értékesítését október végén kezdték el. (Kollégáink, Balló Marci és Karotta a napokban vizsgálták meg az új Tesla Model 3-at, az alábbi videóból kiderül, mire jutottak.) 

 A kínai piac legnagyobb autógyártója továbbra is a BYD, több mint 22 százalékos piaci részesedéssel. A helyi gyártók pozíciója erősödik. A Huawei technológiai óriás villanyautó-márkája, az Aito például felfrissített M7 típusának autóira a szeptemberi premier után 25 nap alatt 50 ezer megrendelést kapott. Eközben a külföldi autógyártók kiszorulóban vannak Kínából. Például a japán Mitsubishi Motors és a dél-koreai Hyundai Motor jelentette be, hogy leépíti vagy visszafogja ottani tevékenységét.