Milliárdos értékben rejt szédületes Skyline GT-R-eket ez a raktár

2023.11.11. 11:35

A Nissan Skyline népszerűsége csúcsán van: minden, kicsit is érdekesebb változat baromi drága, egyben igen vágyott tárgy. Az autórajongók elsősorban a GT-R-ekre folyatják a nyálukat, azokon belül is főleg az R34-re.

A Need for Speedek, a Halálos iramban nagyjából ezer epizódja, és a Skyline-ok általános nagyszerűsége alapján ez a népszerűség nem meglepő. Vannak azonban várható, és határozottan meglepő problémák a GT-R-ekkel.

Van egy kis baj a Skyline-okkal: az összes verzió japán belpiacos, tehát nem egyszerű beszerezni, és sok esetben a kormánya is rossz oldal kerül – bár ez ugye nézőpont kérdése. Az Egyesült Államokban is akadna bőven olyan rajongó, aki a veséjét adná egy Skyline-ért, ott azonban az importtilalom miatt sokáig illegálisak voltak.

Például a Halálos iramban negyedik részében látható, Paul Walker által terelgetett, egyedi R34 GT-R-t hatalmas szívás árán tudták csak lepapírozni. Trükközni kellett: külön importálták a kasznit és a motort. Most azonban úgy tűnik, hogy rámosolyog a szerencse az R34 rajongóira, hiszen a típus perceken belül eléri a 25 éves kort. Ez azért fontos, mert az Egyesült Államokban egy bonyolult hátterű törvény miatt minimum ennyi idősnek kell lennie a forgalomba helyezéshez egy olyan autónak, amit újonnan nem árultak ott.

A Motor1 szerzője Japánban megtalálta a JDM-mennyországot: egy olyan garázsban – lehet, hogy a hangár találóbb kifejezés – járt, ahol tömött sorokban várakoztak a türelmes Skyline-ok, exportra készen. Főleg R34 GT-R-ek különböző verziói, nagyjából 60 darab. Ha a te szívednek is kedves az R34, pontosan tudod, hogy mennyire hihetetlen lehet egy helyen ilyen sokat látni belőlük.

Van egy dolog, ami még érdekesebbé teszi a sztorit, és itt értelmet nyer az is, hogy miért hoztam szóba az Egyesült Államokat: ezek itt amerikai vevők autói, amik csak arra a pillanatra várnak, hogy elhagyhassák Japánt, amikor az USA végre hajlandó befogadni őket. Az ügyfelek már megvették ezeket, a tárolásért és kisebb karbantartásokért fizetnek. Van olyan Skyline, ami már hét éve ott vesztegel.

A bérleti díj tetemes még úgy is, hogy a körülmények messze nem ideálisak. Az azonban kétségtelen, hogy megéri, hiszen az utóbbi időben annyira felment a Skyline-ok ára, hogy a bérleti díj aprópénz az árnövekedésből adódó különbözethez képest. Nagyjából 10 millió dollár, azaz körülbelül 3,5 milliárd forint értékű Skyline-t tárolnak a raktárban.

Az autók importját és menedzsmentjét a Toprank International Vehicle Importers intézi: a központjuk Los Angeles mellett van, és talán elsőre nem is tűnne különleges helynek, ha nem parkolnának előtte tonnaszám a korábbi Skyline-ok. A Sean Morris vezette cég régóta ezzel foglalkozik, így aki az Egyesült Államokban szeretne Skyline-t, jó eséllyel hozzájuk fog fordulni.

Bár sok cég foglalkozik ilyesmivel, Morris azt mondja, hogy sokszor ejtik pofára az ügyfelet. 7-10 millió forintnak megfelelő előlegek röpködnek, és ha nem elég körültekintő egy cég, simán előfordulhat, hogy az üzlet nem jön össze, ilyenkor a pénz is megy a levesbe. Hozzátette, hogy ilyen helyzetben a bizalom mindennél többet ér, ezért egyszerűen nem hibázhatnak, ha az ügyfél megtiszteli őket egy ilyen feladattal.

Ha érdekel Ryan ZumMallen teljes sztorija a Japánban tárolt Nissanokról és a Toprank munkájáról, és tudsz angolul is, akkor ide kattintva teljes terjedelmében is el tudod olvasni.

Forrás: Motor1