Kezdetét vette a 116. Los Angeles Auto Show (LAAS), ami egészen november 26.-ig tart. A rendezvényen összesen 24 gyártó reprezentálja magát. A cégek többsége inkább csak Észak-Amerika számára új modelleket állít ki, de pár koncepcióval és nemzetközi bemutatóval is találkozhatunk. Vessük hát bele magunkat a listába, hogy milyen csodákat és nem csodákat tartogat a LAAS.
A Los Angeles Auto Show nem olyan jelentős rendezvény, mint a Japan Mobility Show vagy a genfi Autószalon, így a gyártók a felhozatalukkal sem próbálnak egymásra licitálni. Ettől függetlenül az amerikai autószalonok között fontos szerepe van (ezen kívül van a detroiti, chicagói és a New York-i Autószalon), vagyis nincs teljesen elhanyagolva, és a 23+1 (a plusz egy a Pebble, ami egy lakóautót tervez bemutatni) gyártóból jó pár itt mutat be új modelleket.
Acura/Honda
Az Acura és a Honda külön szerepelnek a LAAS listáján, de egy családba tartoznak, valamint egyikük sem készül valami hű de nagy leleplezéssel - azt megtették a JMS-en a Honda Preludedal. Az már biztos, hogy az Acura kiviszi az újnak már közel sem mondható NSX-et, valamint a nemrég ráncfelvarrott TLX Sport Sedant. Az NSX nálunk Hondaként már 2017 óta kapható, a TLX pedig egy jobban felszerelt Accord, aminek a második, jelenleg is futó generációja már kevésbé hasonlít rá.
A Honda Prelude hibrid coupéként tér vissza
Itt az idő, hogy a Honda valami szexit csináljon a hibrid hajtásláncával.

Ezek mellett Honda emblémával ellátott járművek terén biztosan láthatunk Honda Motocompactót, amit az USA-ban november óta lehet vásárolni 995 dollárért (kb. 345 ezer forint). Amiért viszont picit lehet izgulhatni az a Honda Prologue, ami a japán gyártó első villanyautós próbálkozása lesz az Egyesült Államokban. Ez egy egyszerű, de pofás SUV, ami 40 ezer dollárért (15 millió forintért) 482 km EPA hatótávot ígér.

Valamint a szépnek nem mondható Honda Ridgeline kompakt pick-upnak a Trailsport verziója is tiszteletét teszi, ami jobb terepképességeket ígér a sima verzióhoz képest.
Cadillac
A Cadillac számára ennél hazaibb terep már csak a Detroiti Autószalon lenne, de ennek ellenére nem készülnek egy komoly felhozatallal - végülis új autók szempontjából. Az biztos, hogy legnagyobb büszkeségük, az Escalade IQ kint lesz a nemrég bemutatott új CT5-tel egyetemben.

Korábbi modelljeik között az XT5 crossover is kint lesz, méghozzá tesztvezetés céljából (az LAAS-on gyakran van lehetőség tesztvezetésre). Az hiperluxus villanyautójukról a Celestiqről nem esett szó, hogy kint lesz-e, de illene.
Chevrolet
A Chevrolet is folytatja a ne mutassunk be semmi újat sort, inkább csak akkreditálódnak a nyugati part igényeihez, vagyis a zöld arcukat mutatják: Így kint lesz a Blazer EV-jük, valamint az Equinox EV modelljük is. Mindkettő a crossover/SUV kategóriát erősíti.

De hogy ne csak villanyautókról szóljon a show, a közelmúltban mutatták be a Chevy Traverse harmadik generációját, ami egy közepes méretű SUV (az amcsiknak, nálunk ez a nagy kategória 5,2 méteres hosszával és 2 méteres szélességével), 2,5 literes négyhengeres turbós motorral. Valószínűleg ezt is kiállítják, kell a reklám.
Ford
A Ford az egyik legmeghatározóbb márka az Egyesült Államokban, így nem engedhette meg magának, hogy ők ne hozzanak valami újat a rendezvénye. Így picit megúszósan, de itt mutatják be az új Mustang első limitált kiadását, a California Specialt.

A kabrióként és kupéként kapható kiadás szokványosnak nem mondható szürke-kék színkombinációban lesz kapható, kétféle 19 colos felnivel, automata vagy kézi váltóval és csak az 5 literes V8-cal. A kék kiegészítő szín a beltérben is megtalálható, ahol főleg a varratok és a kormány egy része ilyen. De elvileg a legerősebb utcai Mustang, a GTD is ki lesz állítva.
Genesis/Hyundai
Sem a Genesis, sem a Hyundai nem leplez le új modellt, viszont az utóbbi tovább turnézik az Ioniq 5 N verziójával. A Hyundai először Goodwoodban, a Festival of Speeden mutatta be élőben a 650 lóerős villanyautót.

Továbbá nem új, de az amerikaiak számára fontos, hogy bemutatják az új Santa Fe-t, ami szögletesebb, mint valaha. Az előző Sante Fe nem volt egy dizájntörténeti mérföldkő, tulajdonképpen egy kicsit aránytalan, felnagyított Konának tűnt. Az új más, méghozzá nagyon.
Itt a vadiúj Hyundai Santa Fe, és szögletesebb, mint valaha
A Hyundai-nál nem hisznek a forma evolúciójában, a vonalzóban viszont annál inkább.

Mellettük biztos visszatérő vendégek lesznek az Ioniq 6 és a Genesis GV70 is. Mindkettő modellnek az amerikai debütje is a LAAS-n volt 2022-ben, vagyis mondhatni hazajönnek.
Kia
Na, a Kia viszont készül valamire! Ők már a rejtélyes bemutató livestreamjét is beállították, hogy lehessen izgulni mit fognak leleplezni. Spolier alert: az új Sorento lesz az, amit Dél-Koreában már bemutattak, és az megegyezik a nemrég közzétett rejtélyes képpel:

Viszont nem biztos, hogy a belpiacos és az amerikai piacra szánt Sorento 1:1-ben azonos lesz, kisebb-nagyobb változtatásokra kell számítani. Technikai adatokat még nem tudunk az új Sorentóról, köztük azt sem, hogy kapható lesz-e Európában. Egyedül az biztos, hogy lesz belőle tisztán elektromos, plug-in hibrid és hibrid verzió is.
Toyota/Lexus
A japán gyártó viszont tényleg nem aprózza el a LAAS-t, két modelljét is itt mutatja meg először: Az egyik a Toyota Crown Singia, ami egy közepes méretű SUV, hibrid hajtással, 243 lóerővel. Hivatalosan a Toyota Venzát hivatott leváltani, ami eddig a közepes SUV űrt töltötte ki a Toyota felhozatalában az Egyesült Államokban.

Ennél viszont izgalmasabb, hogy itt mutatják be a Toyota Camry új generációját is, ami az egyik legkelendőbb szedánok között van az USA-ban. A Toyotánál a kiszámítható fejlődésben hisznek, a Camry sem lépett nagyot előre, inkább csak finomítottak rajta. A műszerfal alakja hasonló maradt, miközben minden részlet fejlődött. Az utastér jóval barátságosabb, letisztultabb benyomást kelt, mint az elődé.

A Lexus pedig a Toyota Highland platformjára épített TX-et mutatja be standjánál, mint új autó az amcsik számára, de valószínűleg a GX-et is kiállítják.
Lucid
A Lucid is egy új modelljét fogja bemutatni, méghozzá egy olyat, amilyet senki nem akar, de a piac mégis megvadul érte: vagyis egy SUV-t. A Lucid Gravity egy hétszemélyes villany-SUV, ami valószínűleg az Air alapjaira épül, vagyis ezer lóerő feletti teljesítményre és 112 kWh-ás akkupakkra számíthatunk.

A Gravityről először tavaly hallhattunk, de azóta nem lettünk gazdagabbak infókkal az autóról. A Lucid Group vezérigazgatója, Peter Rowlinson azt mondta, hogy a Gravity új mérce lesz a SUV-k között, de erre a mércére legkorábban jövőre csodálkozhatunk rá.
Subaru
A Subarunak a JMS után sincs megállás: a Sport Mobility Concept után a LAAS-on egy talán kézzelfoghatóbb modellt fognak bemutanti, ami egy újradizájnolt SUV lesz.

Autósújságíró berkeken belül ez elvileg a Forester új generációja lesz. A felnin kívül a Subaru csak annyit írt, hogy „egy új típusú legenda csak arra vár, hogy felfedezzék”, miközben a szöveg mögött egy erdőt láthatunk. Tehát ha nagyon össze akarjuk kötni a szálakat, akkor a háttérben egy erdő (forest) van, az autó pedig a Forester. Érted...
Ott lesznek, de mivel?
A felsorolt 12 márka azok a márkák, amikről tudni, vagy legalább nagyjából tudni, hogy miket fognak kiállítani. Viszont a
- Jaguar
- Land Rover
- Lincoln
- Lotus
- Mazda
- Nissan
- Polestar
- Porsche
- Volkswagen
- és a Volvo
egy szép szót vagy fotót sem posztolt az elmúlt hetekben, hogy mire számítsunk tőlük a LAAS-n. De az biztos, hogy kint lesznek, ugyanis a kiállítók között szerepelnek. Ez viszont nem jelenti azt, hogy a felsorolt gyártók ne lepnének meg minket valami izgalmassal, újjal, bár a JMS-ből kiindulva a gyártók szeretnek előre bejelenteni dolgokat, ami jelenleg nem nagyon történt meg.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk
Ha sikeres lesz, jön a kaparófaként szolgáló váltókar.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.

