Kezdetét vette a 116. Los Angeles Auto Show (LAAS), ami egészen november 26.-ig tart. A rendezvényen összesen 24 gyártó reprezentálja magát. A cégek többsége inkább csak Észak-Amerika számára új modelleket állít ki, de pár koncepcióval és nemzetközi bemutatóval is találkozhatunk. Vessük hát bele magunkat a listába, hogy milyen csodákat és nem csodákat tartogat a LAAS.
A Los Angeles Auto Show nem olyan jelentős rendezvény, mint a Japan Mobility Show vagy a genfi Autószalon, így a gyártók a felhozatalukkal sem próbálnak egymásra licitálni. Ettől függetlenül az amerikai autószalonok között fontos szerepe van (ezen kívül van a detroiti, chicagói és a New York-i Autószalon), vagyis nincs teljesen elhanyagolva, és a 23+1 (a plusz egy a Pebble, ami egy lakóautót tervez bemutatni) gyártóból jó pár itt mutat be új modelleket.
Acura/Honda
Az Acura és a Honda külön szerepelnek a LAAS listáján, de egy családba tartoznak, valamint egyikük sem készül valami hű de nagy leleplezéssel - azt megtették a JMS-en a Honda Preludedal. Az már biztos, hogy az Acura kiviszi az újnak már közel sem mondható NSX-et, valamint a nemrég ráncfelvarrott TLX Sport Sedant. Az NSX nálunk Hondaként már 2017 óta kapható, a TLX pedig egy jobban felszerelt Accord, aminek a második, jelenleg is futó generációja már kevésbé hasonlít rá.
Ezek mellett Honda emblémával ellátott járművek terén biztosan láthatunk Honda Motocompactót, amit az USA-ban november óta lehet vásárolni 995 dollárért (kb. 345 ezer forint). Amiért viszont picit lehet izgulhatni az a Honda Prologue, ami a japán gyártó első villanyautós próbálkozása lesz az Egyesült Államokban. Ez egy egyszerű, de pofás SUV, ami 40 ezer dollárért (15 millió forintért) 482 km EPA hatótávot ígér.
Valamint a szépnek nem mondható Honda Ridgeline kompakt pick-upnak a Trailsport verziója is tiszteletét teszi, ami jobb terepképességeket ígér a sima verzióhoz képest.
Cadillac
A Cadillac számára ennél hazaibb terep már csak a Detroiti Autószalon lenne, de ennek ellenére nem készülnek egy komoly felhozatallal - végülis új autók szempontjából. Az biztos, hogy legnagyobb büszkeségük, az Escalade IQ kint lesz a nemrég bemutatott új CT5-tel egyetemben.
Korábbi modelljeik között az XT5 crossover is kint lesz, méghozzá tesztvezetés céljából (az LAAS-on gyakran van lehetőség tesztvezetésre). Az hiperluxus villanyautójukról a Celestiqről nem esett szó, hogy kint lesz-e, de illene.
Chevrolet
A Chevrolet is folytatja a ne mutassunk be semmi újat sort, inkább csak akkreditálódnak a nyugati part igényeihez, vagyis a zöld arcukat mutatják: Így kint lesz a Blazer EV-jük, valamint az Equinox EV modelljük is. Mindkettő a crossover/SUV kategóriát erősíti.
De hogy ne csak villanyautókról szóljon a show, a közelmúltban mutatták be a Chevy Traverse harmadik generációját, ami egy közepes méretű SUV (az amcsiknak, nálunk ez a nagy kategória 5,2 méteres hosszával és 2 méteres szélességével), 2,5 literes négyhengeres turbós motorral. Valószínűleg ezt is kiállítják, kell a reklám.
Ford
A Ford az egyik legmeghatározóbb márka az Egyesült Államokban, így nem engedhette meg magának, hogy ők ne hozzanak valami újat a rendezvénye. Így picit megúszósan, de itt mutatják be az új Mustang első limitált kiadását, a California Specialt.
A kabrióként és kupéként kapható kiadás szokványosnak nem mondható szürke-kék színkombinációban lesz kapható, kétféle 19 colos felnivel, automata vagy kézi váltóval és csak az 5 literes V8-cal. A kék kiegészítő szín a beltérben is megtalálható, ahol főleg a varratok és a kormány egy része ilyen. De elvileg a legerősebb utcai Mustang, a GTD is ki lesz állítva.
Genesis/Hyundai
Sem a Genesis, sem a Hyundai nem leplez le új modellt, viszont az utóbbi tovább turnézik az Ioniq 5 N verziójával. A Hyundai először Goodwoodban, a Festival of Speeden mutatta be élőben a 650 lóerős villanyautót.
Továbbá nem új, de az amerikaiak számára fontos, hogy bemutatják az új Santa Fe-t, ami szögletesebb, mint valaha. Az előző Sante Fe nem volt egy dizájntörténeti mérföldkő, tulajdonképpen egy kicsit aránytalan, felnagyított Konának tűnt. Az új más, méghozzá nagyon.
Mellettük biztos visszatérő vendégek lesznek az Ioniq 6 és a Genesis GV70 is. Mindkettő modellnek az amerikai debütje is a LAAS-n volt 2022-ben, vagyis mondhatni hazajönnek.
Kia
Na, a Kia viszont készül valamire! Ők már a rejtélyes bemutató livestreamjét is beállították, hogy lehessen izgulni mit fognak leleplezni. Spolier alert: az új Sorento lesz az, amit Dél-Koreában már bemutattak, és az megegyezik a nemrég közzétett rejtélyes képpel:
Viszont nem biztos, hogy a belpiacos és az amerikai piacra szánt Sorento 1:1-ben azonos lesz, kisebb-nagyobb változtatásokra kell számítani. Technikai adatokat még nem tudunk az új Sorentóról, köztük azt sem, hogy kapható lesz-e Európában. Egyedül az biztos, hogy lesz belőle tisztán elektromos, plug-in hibrid és hibrid verzió is.
Toyota/Lexus
A japán gyártó viszont tényleg nem aprózza el a LAAS-t, két modelljét is itt mutatja meg először: Az egyik a Toyota Crown Singia, ami egy közepes méretű SUV, hibrid hajtással, 243 lóerővel. Hivatalosan a Toyota Venzát hivatott leváltani, ami eddig a közepes SUV űrt töltötte ki a Toyota felhozatalában az Egyesült Államokban.
Ennél viszont izgalmasabb, hogy itt mutatják be a Toyota Camry új generációját is, ami az egyik legkelendőbb szedánok között van az USA-ban. A Toyotánál a kiszámítható fejlődésben hisznek, a Camry sem lépett nagyot előre, inkább csak finomítottak rajta. A műszerfal alakja hasonló maradt, miközben minden részlet fejlődött. Az utastér jóval barátságosabb, letisztultabb benyomást kelt, mint az elődé.
A Lexus pedig a Toyota Highland platformjára épített TX-et mutatja be standjánál, mint új autó az amcsik számára, de valószínűleg a GX-et is kiállítják.
Lucid
A Lucid is egy új modelljét fogja bemutatni, méghozzá egy olyat, amilyet senki nem akar, de a piac mégis megvadul érte: vagyis egy SUV-t. A Lucid Gravity egy hétszemélyes villany-SUV, ami valószínűleg az Air alapjaira épül, vagyis ezer lóerő feletti teljesítményre és 112 kWh-ás akkupakkra számíthatunk.
A Gravityről először tavaly hallhattunk, de azóta nem lettünk gazdagabbak infókkal az autóról. A Lucid Group vezérigazgatója, Peter Rowlinson azt mondta, hogy a Gravity új mérce lesz a SUV-k között, de erre a mércére legkorábban jövőre csodálkozhatunk rá.
Subaru
A Subarunak a JMS után sincs megállás: a Sport Mobility Concept után a LAAS-on egy talán kézzelfoghatóbb modellt fognak bemutanti, ami egy újradizájnolt SUV lesz.
Autósújságíró berkeken belül ez elvileg a Forester új generációja lesz. A felnin kívül a Subaru csak annyit írt, hogy „egy új típusú legenda csak arra vár, hogy felfedezzék”, miközben a szöveg mögött egy erdőt láthatunk. Tehát ha nagyon össze akarjuk kötni a szálakat, akkor a háttérben egy erdő (forest) van, az autó pedig a Forester. Érted...
Ott lesznek, de mivel?
A felsorolt 12 márka azok a márkák, amikről tudni, vagy legalább nagyjából tudni, hogy miket fognak kiállítani. Viszont a
- Jaguar
- Land Rover
- Lincoln
- Lotus
- Mazda
- Nissan
- Polestar
- Porsche
- Volkswagen
- és a Volvo
egy szép szót vagy fotót sem posztolt az elmúlt hetekben, hogy mire számítsunk tőlük a LAAS-n. De az biztos, hogy kint lesznek, ugyanis a kiállítók között szerepelnek. Ez viszont nem jelenti azt, hogy a felsorolt gyártók ne lepnének meg minket valami izgalmassal, újjal, bár a JMS-ből kiindulva a gyártók szeretnek előre bejelenteni dolgokat, ami jelenleg nem nagyon történt meg.