Egyik kedves ex-kollégám, a Radwood-alapító Bradley Brownell annyira utálja a krómot, hogy a használt Cayenne, amivel jár, hetek óta feketére fújt márkajelzésekkel sokkolja környezetét. Most végre a Porsche is meglépi nagyjából ugyanezt, hiszen a Turbo modellek innentől Turbonite fényezésű pajzsokat kapnak. Láthatóan sokat dolgoztak az árnyalaton.
Más is történik a Porsche háza táján, hiszen Zuffenhausen épp 250 millió eurós fejlesztést hajt végre annak érdekében, hogy a boxermotoros sportautók mellett az elektromos Cayman és Boxster is ugyanazon a soron készülhessen majd.
Ahogy a stuttgarti Taycan gyárban, úgy Zuffenhausenben is bevezetik az AGV-k, vagyis az automata szállítórobotok használatát.
A Porsche új logisztikai központja sem tréfál, hiszen a teljesen automatizált rendszer kapacitása 35,000 köbméter, illetve 40,650 férőhellyel rendelkezik a raklapok és egyéb elemek számára.
Továbbra is a 911 marad a legtovább benzinmotoros az összes Porsche közül, bár pár éven belül jön belőle a hibrid is, valószínűleg a tömeg miatt nem plug-in technológiával.
2026-től pedig várható a csökkentett széndioxid-felhasználású acél használata, vagyis a svéd H2 Green Steel technológiája. A Porsche akár évi 35 ezer tonna környezetbarát acélt is feldolgozhat, miközben 2022-ben 220 ezer tonna normál acélra volt szüksége az autógyártáshoz.
A széndioxid-vadászat kulcsa egyébként a zöld hidrogén, mellyel a kibocsátás durván 95%-a semlegesíthető a svéd startup szerint.
Eközben az elektromos Mecan a lipcsei gyárból érkezik. Zuffenhausen a 718-as széria következő generációjáért felel, valamint azért, hogy minden 911 Turbo a megfelelően sötét pajzsot kapja 2024-től. Turbonite, emberek, Turbonite.