Szerinted hány lóerőt tud igazából a Koenigsegg Jesko? Lemérték
A Koenigsegg már a kezdetek kezdetén is felfoghatatlanul erős és gyors autókat gyártott: már az első megvehető modelljük, a 2000-ben bemutatott, majd 2002 és 2003 között gyártott CC8S is 664 lóerőt tudott, a végsebessége pedig elérte a 390 km/h-t.
A svéd gyártó nem lassított, azóta is ott van a világ élvonalában. Jelenleg három modelljük van: a CC850, a Gemera és a Jesko. Utóbbiból két változat is létezik: az Absolut a végsebességre kihegyezett, az Attack a pályás csapatásra való verzió.
A Jesko két változata között főleg a kialakításban van különbség, motorikusan megegyeznek: mindkettőben 5 literes V8-ast találunk, amit két turbóval fújtak meg. A végeredmény egészen megdöbbentő: a Jesko 1600 lóerőt és 1500 Nm-t tud.
A kimondottan könnyű, 1,4 tonnás szupersportautó elképesztően megy: bár hivatalos mérés még nem történt, az Absolut elméleti végsebességét 530 és 560 km/h közé saccolják a szimulációk alapján. Az Attack másban ügyes: a gigantikus hátsó szárnyával a végsebessége környékén - ami szintén 400 km/h körül alakul - a saját tömegének megfelelő, vagyis 1,4 tonnányi leszorítóerőt termel.
A Koenigsegg most kiadott egy videót, ami bemutatja az Ängelholmban lévő gyárukat. A túravezető maga Christian von Koenigsegg, aki megmutatja a Jesko fejlett váltóját, és a brutális, turbós V8-ast. Még a motor fékpadi méréséről is láthatunk felvételeket: ezekből kiderül, hogy a valóság mennyire közelíti meg a hangzatos számokat.
A helyzet az, hogy tökéletesen: E85-ös benzinnel az ígért 1600 lóerő helyett 1614-et mértek, ami szinte hibátlanul megegyezik az ígért adattal. Érdekes, hogy az 1500 Nm-es csúcsnyomatékot közben jócskán túlteljesíti a V8, hiszen a mérés szerint 1591 Nm-t tud.
Lemérték a motor teljesítményét és nyomatékát sima E10-es, 95-ös benzinnel is. A gyengébb minőségű üzemanyaggal 1280 lóerő és kereken 1000 Nm-es csúcsnyomaték a gyári ígéret. A lóerő ezúttal csak kicsivel több, mint az ígért: 1289-et mértek. A nyomatéknál azonban még az előzőnél is jóval nagyobb az eltérés: 1000 helyett 1266 Nm volt a mért adat. A lóerőt tökéletesen szabályozták, a nyomaték viszont kicsit megszaladt.
A Koenigsegg és a videóban maga Christian is a lehető legjobb minőségű üzemanyagot ajánlja, azonban gondoltak olyan helyzetekre is, amikor ilyesmi beszerzésére nincs lehetőség. Azt mondják, hogy aggodalomra semmi ok, a Jesko motorja simán bírja a gyengébb minőségű benzint is, viszont ilyenkor nem adhat le akkora teljesítményt.
Forrás: Koenigsegg AB