Szerinted hány lóerőt tud igazából a Koenigsegg Jesko? Lemérték
A Koenigsegg már a kezdetek kezdetén is felfoghatatlanul erős és gyors autókat gyártott: már az első megvehető modelljük, a 2000-ben bemutatott, majd 2002 és 2003 között gyártott CC8S is 664 lóerőt tudott, a végsebessége pedig elérte a 390 km/h-t.
10 autó, meglepő eredetű motorral
Tudtad, hogy amerikai rendőrautókban is használták azt a motort, ami a Koenigsegg CC8S-t hajtja? Ilyen, és ehhez hasonló, meglepő összefüggésekről lesz szó.
A svéd gyártó nem lassított, azóta is ott van a világ élvonalában. Jelenleg három modelljük van: a CC850, a Gemera és a Jesko. Utóbbiból két változat is létezik: az Absolut a végsebességre kihegyezett, az Attack a pályás csapatásra való verzió.
Ez lehet a világ leggyorsabb utcai autója
A Koenigsegg megmutatta azt az autót, amelyen a gyorsabbik Jesko változat hibáit javítgatják majd ki.

A Jesko két változata között főleg a kialakításban van különbség, motorikusan megegyeznek: mindkettőben 5 literes V8-ast találunk, amit két turbóval fújtak meg. A végeredmény egészen megdöbbentő: a Jesko 1600 lóerőt és 1500 Nm-t tud.
A kimondottan könnyű, 1,4 tonnás szupersportautó elképesztően megy: bár hivatalos mérés még nem történt, az Absolut elméleti végsebességét 530 és 560 km/h közé saccolják a szimulációk alapján. Az Attack másban ügyes: a gigantikus hátsó szárnyával a végsebessége környékén - ami szintén 400 km/h körül alakul - a saját tömegének megfelelő, vagyis 1,4 tonnányi leszorítóerőt termel.
A Koenigsegg most kiadott egy videót, ami bemutatja az Ängelholmban lévő gyárukat. A túravezető maga Christian von Koenigsegg, aki megmutatja a Jesko fejlett váltóját, és a brutális, turbós V8-ast. Még a motor fékpadi méréséről is láthatunk felvételeket: ezekből kiderül, hogy a valóság mennyire közelíti meg a hangzatos számokat.
A helyzet az, hogy tökéletesen: E85-ös benzinnel az ígért 1600 lóerő helyett 1614-et mértek, ami szinte hibátlanul megegyezik az ígért adattal. Érdekes, hogy az 1500 Nm-es csúcsnyomatékot közben jócskán túlteljesíti a V8, hiszen a mérés szerint 1591 Nm-t tud.
Lemérték a motor teljesítményét és nyomatékát sima E10-es, 95-ös benzinnel is. A gyengébb minőségű üzemanyaggal 1280 lóerő és kereken 1000 Nm-es csúcsnyomaték a gyári ígéret. A lóerő ezúttal csak kicsivel több, mint az ígért: 1289-et mértek. A nyomatéknál azonban még az előzőnél is jóval nagyobb az eltérés: 1000 helyett 1266 Nm volt a mért adat. A lóerőt tökéletesen szabályozták, a nyomaték viszont kicsit megszaladt.
A Koenigsegg és a videóban maga Christian is a lehető legjobb minőségű üzemanyagot ajánlja, azonban gondoltak olyan helyzetekre is, amikor ilyesmi beszerzésére nincs lehetőség. Azt mondják, hogy aggodalomra semmi ok, a Jesko motorja simán bírja a gyengébb minőségű benzint is, viszont ilyenkor nem adhat le akkora teljesítményt.
Forrás: Koenigsegg AB

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
