Meglepett, hogy ki restaurálta ezt a Ford GT40-et
Egyike a harminc gyárilag is utcára szánt, így kevesebb légbeömlővel megszórt GT40-nek. Mk1, tehát 1966-os, ám majdnem harminc éve egy tulajnál pihent. 57 év alatt 21 632 kilométer került bele, most pedig eladó lesz Floridában. Méghozzá úgy, hogy nem más pofozta valószínűleg a gyárinál is jobb állapotúra, mint a Ruf, a híres Porsche-átépítő és autógyártó Pfaffenhausenben. Más kérdés, hogy 27 évvel ezelőtt.
Februárban a Mecum szokásos floridai évnyitó árverésén kelhet majd el, és egy ilyen eleve utcai, ám mégis a versenyautós dinamikával és formákkal megáldott eredeti GT40 Mk1 vastag pénztárcát kíván majd. Helyén az épített 289 köbhüvelykes V8 a Weber karburátorokkal, a ZF megbízható ötsebességes váltója, és persze az elmaradhatatlan Borrani küllős kerekek is.
Hiába a jobbkormányos felépítés, a váltókar az irdatlanul széles, az egyik benzintankot is rejtő küszöbnél, a sebességmérő pedig a baloldalt a távolban, hiszen a tempó lényegtelen a fordulatszámmérő mutatójának pillanatnyi állásához képest.
Ez a GT40 Mk1 viszonylag újkorában még az ex-Scuderia Ferrari versenyző Umberto Maglioli garázsában is megfordult, ám az elmúlt harminc évet egy másik szerencsés gyűjteményében töltötte. És hogy ennyi év után mitől lesz igazán kívánatos egy teljesen hibátlan, nem versenyzett és soha meg sem tört sportautó? Mondjuk attól, ha Alois Ruf csapata restaurálta.
A Motor1 kérdezett rá a Rufnál, mivel tőlük mindenki csak Porsche-alakú dolgokat vár. A válasz: 1996-ban egy különleges ügyfelük kérésére az összes autóját restaurálták, és bár ritkaság, a Ruf képes a Porschékon túl is munkához látni. Erre mondják, hogy van az a pénz, a szakértelem pedig kérdésen felül állt már akkor is.
Néhány éve jártam a Ruf műhelyében, valóban elképesztő hely.