A Cybertruck drágább és kevesebbet megy, de gyorsulni gyorsul
A dolgozók között kiosztott első tíz Cybertruck mellett Elon Musk rengeteg számadatot is közölt a Tesla pickupjáról, kezdve azzal, hogy a hátsókerékhajtású belépőmodell 60 990 dollárról indul majd, valamikor 2025-ben. Jövőre még csak a kétmotoros AWD lesz kapható 79 990-ért, a három motorral érkező csúcsmodell, a Cyberbeast alapára pedig 99 990 dollár lesz. Mindháromra jöhetnek még adókedvezmények is.
Az októberi sírásós megjegyzése után Elon Musk pozitívabb hangulatban prezentálta a sorozatgyártásra kész Cybertruckot, melynek legerősebb verziója, a Cyberbeast konktétan 845 lóerős a Beast Mode használatával, míg a kétmotoros AWD kereken 600 lóerővel gazdálkodhat. A 2025-ben érkező hátsókerekes teljesítményét még nem közölte a Tesla, ám azt tudjuk, hogy 6,5 másodperc alatt lesz százon.
Ami még ebben a műfajban fontos lehet, hogy a Cybertruck vontatási kapacitás tekintetében mindenképp versenyképes, hiszen 4989 kilót (10,000 lbs.) húzhat, míg a platóra maximum 1088 kg (2,500 lbs.) kerülhet. A 20 colos kerekek és a 2,6 másodperces gyorsulási adat mellé a Tesla bedobta a 11 másodperces negyedmérföldet és a 209 km/h-s végsebességet is, legalábbis a Cyberbeast esetében. Az első körben kapható sima AWD 4,1 másodperc alatt van százon.
A három motor erejét bizonyítandó, a Tesla gyorsult is egyet a ránézésre a belépő 911 T-nek tűnő Porsche ellen a Cyberbeasttel, természetesen egy másik 911-et vontatva. Ráadásul még győzött is.
Ha túljutottunk a csodálaton, érdemes azt is megjegyezni, hogy a Cybertruck hatótávolsága elmarad a korábban ígérteknél. Az eredetileg 500 mérföldesre becsült csúcs helyett a felhasználók alapból csak 340 mérfölddel, vagyis nagyjából 550 kilométerrel számolhatnak. Ez nem feltétlenül gond, hisz felárért árul majd a Tesla külső akkupakkot is, mely csupán a plató felületének harmadát emészti fel. Az AWD hatótávolsága ezzel 756 kilométeresre, a Cyberbest maximuma pedig 708 kilométerre nőhet.
Az is elhangzott a prezentáció során, hogy a Cybertruck torziós merevsége jobb, mint a McLaren P1-nek a teljesen karbon karosszériájával. A 903-lóerős brit hibrid tíz éve került gyártásba, a 2024-es Cybertruck valós merevségéről pedig nem kaptunk valós adatokat.
Amennyiben kíváncsi vagy a Tesla Cybertruck teljes bemutatójára, készülj fel néhány gyönyörű felvételre Izlandról is:
Meggyőzött? Nem hiszel benne? Esetleg jobban tetszett feketében? Fogunk még beszélni a Cybertruckról, mert hasonló jármű tényleg nem készült még. Ez viszont 2024-ben tényleg valósággá válhat, egyelőre csak az Egyesült Államokban.