Így törik a Cybertruck más, hagyományos pickupokkal összehasonlítva
Sok év fejlesztés és halogatás után átadták az első Cybertruckokat, az eseményen Elon Musk is hosszan beszélt az autóról, a videóbevágások között pedig néhány klasszikus törésteszt is feltűnt.
Normál esetben a törésteszt közepesen érdektelen részlet, mert látványos ugyan, ahogy a szilánkok fröcskölnek és a légzsákok nyílnak, de valódi eredményt csak a szakértők tudnak mondani. A Cybertruck különleges felépítése (acél exoskeleton+akkupakk) miatt azonban ez sem ilyen egyszerű: a nézők főleg a frontális ütközésről készült felvételek fölött vitatkoznak. Az egyik tábor szerint az eredmény kiváló, hisz az autó alig sérült, a másik tábor viszont épp a látszólag rövid ütközési zónákra panaszkodik. Az igazság valószínűleg csak a hivatalos, független töréstesztek után derül ki, addig is itt egy videó arról, hogyan törik a Cybertruck más, hagyományos pickupokhoz képest.
here I edited it next to trucks with actual crumple zones https://t.co/VuKUho3JBm pic.twitter.com/Llnwj4eOs6
— ostonox (merry) (@ostonox) December 1, 2023
Egy már összetört darabhoz a következő szöveget írta a Tesla: "A kemény, hidegen hengerelt, rozsdamentes acél karosszériaelemeket úgy tervezték, hogy ütközés esetén elnyeljék a becsapódás erejét. Az első és a hátsó öntvények energiaelnyelő bordákkal rendelkeznek, amelyek segítenek eloszlatni az ütközési energiát. Az [itt látható] oldalsó ütközésben az ajtó borítása viselte a becsapódás erejének nagy részét." A magabiztosság tehát megvan, kíváncsian várjuk a tesztbábuk gyorsulásmérőinek eredményeit.
Frissítés: egy szakmabeli olvasónk jelezte (köszönet az infóért), hogy "a cikkbe beágyazott videón a 6 esetből 5 ún. deformable barrier (fém méhsejt anyagú, másik autó merevségét reprezentáló szerkezet), míg a Cybertruck rigid wall (merev acél, ami nem deformálódik) teszteset. Jellemzően eltérő sebességgel is hajtják végre ezeket (pl. 64 vs 50 km/h), emiatt az eredmények nem összehasonlíthatóak."