Az elektromosak és a pluginek leszerepeltek megbízhatóságból
Egy amerikai fogyasztóvédelmi jelentés szerint első látásra az elektromos autók állítólag megbízhatatlanabbak lehetnek, mint hagyományos társaik, ám érdemes megnézni ennek háttérét.
Az amerikai szaksajtón végigment a mértékadónak tartott amerikai Consumer Reports fogyasztóvédelmi szervezet vizsgálatának eredménye. Ebből első látásra az derül ki, hogy a villanyautók nem olyan megbízhatóak, mint a belső égésű motorral hajtott társaik. A sajtóorgánumok nem spóroltak a hangzatos címekkel, ám ha megnézzük az eredeti jelentést, jóval plasztikusabb képet kapunk – írta a Cleantechnica részben környezetbarát energiakérdésekkel foglalkozó szakportál. A Consumer Reports szerint vannak problémák a villanyautókkal, de a konnektorból tölthető hibridek szerepeltek a legrosszabbul ebben az összehasonlításban, a hibridek pedig jó eredményekkel zárták a vizsgálatot.
A Consumer Reports 330 ezer, az elmúlt három évben eladott autó alapján azt hozta ki, hogy a villanyautókkal 79 százalékkal több gond van, mint a belső égésű motorral ellátott modellekkel, de azonnal felhívja a figyelmet arra, hogy ebből nem lehet hosszú távú következtetést levonni.
Új technológia
A legtöbb elektromos autót ugyanis olyan hagyományos autógyártók állítják elő, amelyeknek ez új terület. Nem véletlen, hogy a motorokkal, az akkumulátorokkal és azok töltésével kapcsolatban jelentkezik a legtöbb probléma. Ugyanakkor a Tesla, amelynek több mint egy évtizedes gyakorlata van a villanyautók építésében, a középmezőnyben szerepel a márkák megbízhatósági sorrendjében.
A viszonylag új Tesla Model Y-t és Model 3-at kifejezetten ajánlja megvásárlásra a Consumer Reports. Ahogy a jelentés készítői fogalmaznak, ezek az autók piros pontot érdemelnek a villanyautók között. A Teslánál éppen azzal van gond, amiben sokkal tapasztaltabb versenytársai jók: az összeszerelés minőségével. A tulajdonosok olyan problémákat jelentenek, mint hogy egyenetlenségek vannak a fényezésben vagy nem záródik megfelelően a csomagtartó.
A hibrideknél más a helyzet. A Toyota 25 éve épít ilyen autókat. Emellett a japán cég mellett jellemzően olyan autógyártók kínálnak ilyen autókat, amelyeknek egyébként is jók a megbízhatósági mutatói, például a Hyundai és a Kia. További körülmény, amit figyelembe kell venni, hogy a hibridekben kevesebb elektronikus alkatrész lehet, amelyek növelhetik a meghibásodások számát. A konnektorból tölthető hibridek ugyan átlagosan leszerepeltek ebben a vizsgálatban – végül is egyszerre kínálnak hagyományos és elektromos meghajtást, ami több hiba forrása lehet –, de ez megint csak az átlag. Például a Toyota RAV4 Prime konnektorból tölthető hibrid a legmegbízhatóbb autók közé tartozik.