Megvan az a fogalom az autótuningban, hogy sleeper? Ez olyan autót takar, ami külsőre elég unalmas, átlagos, ám a technika valami őrületesen komoly. Amikor megáll melletted a lámpánál mondjuk egy Honda családi egyterű, de közben olyat gyorsul, mint a legkomolyabb sportautók.
Ilyen az a Honda Odyssey is, amit nemrég a BoostedBoiz csapata vett kezelésbe. Egy 2001-es modellről van szó, mely az észak-amerikai piacra szánt Odyssey második generációja. Használtan vásárolták 466 710 kilométerrel az órájában és ennek az autónak van egy remek tulajdonsága, ami jól jött ehhez a projekthez. Mégpedig, hogy a dimenziói közel egyeznek a Tesla Model S-ével.

Míg a Tesla tengelytávja 2,96 méter, addig az Odyssey-é 2,99. Emellett pedig előbbi szélessége 1,99 méter, az utóbbié 1,92. Ez pedig azt jelenti, hogy a két autót nem is annyira bonyolult ötvözni. Vagyis első hallásra, mert valójában hatalmas meló, hogy végeredményben egy stabil, biztonságos eszközt kapjanak, ami képes kezelni a Tesla hajtásláncát. Hiszen nem is csak egy mezei Model S kerül a családi Honda alá, hanem a csúcsváltozat Plaid 1000 lóerős rendszere.
Az átépítéshez egy sérült Tesla alapjait használták, lényegében lecsupaszították padlólemezig, hogy csak egy nagyon erős gördeszka legyen akkumulátorral együtt. Erre kell ráemelni majd az Odyssey karosszériáját, amit első lépésben megszabadítottak az alsó részétől. Ezután elkezdték ráemelni a vázat a Tesla-gördeszkára és ahol elakadtak, ott mindig faragtak kicsit.
Több hónapos munka után sikerült összeházasítani a két autót. Az Odyssey bódét stabilan rögzítették a Tesla aljához és megerősítették az egészet, hogy ne rogyjon magába az első fékezésnél vagy gázadásnál. Az autó immár mozgásképes és visszakerülhettek olyan elemek, mint a szélvédő, az ajtók vagy a csomagtérfedél. Nem sokkal később bekerültek a Tesla műszeregységei és az ülései előre, így el tudták vinni az autót egy tesztkörre.
A szerkezet elképesztően mozog és nagyon különös látványt nyújt, amikor gyorsítanak vele, hiszen úgy emeli az elejét, mint régen a hatalmas amerikai cirkálók. Ám itt még nincs vége a projektnek, hiszen később felépítik az egész belteret és meg kell oldani néhány problémát. Jelenleg például a légrugórendszer nem tér magához, ezért az autó korlátozza a végsebességét. Bár biztosan születik majd még erre is megoldás és akkor lesz ez a Honda Odyssey az a családi egyterű, amivel nem akarsz kikezdeni a lámpánál.
Forrás: Carscoops

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Hírek
A világ legnagyobb akkumulátorgyártójáé lehet a Nio a akkucserélő hálózata
A CATL úgyis erről álmodozik.
- Közélet
Tömeges baleset az autópályán, de a károkozó ismeretlen - ki fizet végül?
Ha már fizetős az autópálya, nem lehetne, hogy valaki felelősséget is vállaljon az ott keletkezett károkért, amikor a károkozó ismeretlen marad?
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Hírek
Itt a legjobban gyorsuló, utcai Skoda, ami valaha készült
A kétmotoros újdonság a legerősebb és legkeményebb Elroq, egyben a legjobban gyorsuló és leggyorsabban töltő Skoda, ami eddig készült.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Tesztek
Taszítanak a BMW-k? Ez a te autód!Teszt: BMW 120d - 2024.
Egy anti BMW-ben az a jó, hogy sztereotípiáktól mentesen élvezhetjük a bajorok részletekbe menő alaposságát, most éppen dízelmotorral.
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Közélet
Az F1-es Japán Nagydíj legnagyobb kérdései
Kétség sem férhet hozzá, hogy a Japán Nagydíj legnagyobb kérdése a Lawson helyére érkező Yuki Tsunoda teljesítménye lesz.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Égéstér
10 milliós „olcsó” autók tárháza
A Hyundai Inster, a Dacia Bigster és várhatóan az elektomos Suzuki Vitara is nagyon jó ár/érték arányú autók lesznek, ám ma már ez is 10 milliós, vagy annál magasabb szintet jelent.
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Hírek
Összefogás: az eddigi legnagyobb töltőhálózat épül Európában
A tervek szerint 1700 új töltő épülne, összesen 11 ezer töltőponttal, Európa 25 országában.
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.

