Furcsa eredményt hozott az elektromos autók autópályatesztje
Az elektromos autók gyári hatótáv-adatai „laza" kapcsolatban vannak a valóságban autópályán megtehető távval – derült ki az amerikai ConsumerReports (CR) fogyasztóvédelmi szervezettesztjéből .
Kifulladásig
A vizsgálatban 22 – az amerikai piacon – népszerű villanyautó vett részt, amelyekkel egyenletes 113 km/h-s (70 mérföldes) sebességgel haladtak. A tesztelők addig hajtották az autókat, amíg azok le nem álltak, figyelmen kívül hagyva, mikor jelezték azt, hogy kifogyott az akkumulátoraikból a szufla.
A végeredmény alapján akadt olyan autó, amellyel a hivatalos adatnál 80 kilométerrel rövidebb utat lehetett megtenni, míg egy másikkal 110 kilométerrel távolabbra jutottak el a tesztelők. A CR azért döntött az autópálya-kísérlet mellett, mert ha valaki otthonától távolabb megy az elektromos autóval, akkor jóval nagyobb a hatótávolság jelentősége.
Emellett a hatótávolságokat az USA-ban hitelesítő környezetvédelmi hatóság (Environmental Protection Agency, EPA) a villanyautókra nem ad meg háromféle fogyasztást-hatótávot, csak egyfélét. A 22 tesztelt elektromos autó közel fele nem hozta az EPA által becsült hatótávolságát. A Ford F-150 Lightning, a Lucid Air, a Tesla Model S 65-80 kilométerrel maradt el ettől. A CR reakciót kért ezek gyártóitól vizsgálata eredményeire, de nem kapott választ.
A skála túlsó végén a BMW és az Mercedes-Benz modelljei végeztek ezen a teszten, amelyek 60 kilométerrel messzebbre jutottak annál, ameddig az EPA szerint el kellett volna jutniuk. A Rivian R1T és a Ford Mustang Mach-E szintén túlteljesítette a papíron elvárhatót. Sok modell (Audi, Genesis, Hyundai, Kia, Lexus, Nissan, Subaru, Volkswagen) volt, amely a hivatalos hatóvávadat 30 kilométeres környezetében teljesített.