Kanada is eljutott arra a szigorítási szintre, amire az Európai Unió: 2035-től náluk sem lehet forgalmazni olyan új autót, aminek használata bármiféle károsanyag-kibocsátással jár. De azért van egy-két kivétel.
A tiltás persze Kanadában sem egy csapásra lép életbe. Ugyanis a 2026-tól indul egy olyan szabályozás, ami előírja minden autógyártó számára, hogy az évente eladott járművek minimum 20 százaléka nulla károsanyag-kibocsátású legyen. Ez a szám 2030-ra 60 százalékra emelkedik, 2035-re pedig 100 százalékra.
Fontos megjegyezni, hogy ez nem azt jelenti, hogy a jelenleg forgalomban levő járműveket kitiltanák 2035-től, ez csak az új autókra vonatkozik. Érdekesség, hogy viszont plug-in hibrid (PHEV) járművek értékesítése megmarad, de csak egy adott, még nem tisztázott hatótávval rendelkezőké.
A könnyű haszongépjárművek a kanadai közlekedési ágazatból származó üvegházhatású gázkibocsátás mintegy felét okozzák, de en bloc a közlekedési ágazat az ország teljes üvegházhatásúgáz-kibocsátásának mintegy negyedéért felelős.
A 2035-re kitűzött céllal az ország azzal számol, hogy a környezetszennyező könnyű haszongépjárművek 2050-re eltűnnek az utakról.
via Motor1.com